Mijn ouders hebben matig draadloos bereik in de woonkamer. Box12 hangt direct na de voordeur in de meterkast. Er is een bedrade aansluiting aanwezig in de woonkamer ten behoeve van tv+
Nu zie ik in de KPN winkel voor een aantrekkelijke prijs een Experia Wi-Fi. Die zou ik bedraad kunnen aansluiten I in de woonkamer. Wat mij niet helemaal duidelijk is of Experia Wi-Fi een mesh vormt met Box 12 en of de Wi-Fi op Box 12 zelf gewoon aan blijft. Voorheen ging Box 12 Wi-Fi uit bij aansluiten van Experia Wi-Fi begrijp ik maar sinds de laatste firmware update zouden ze beiden een mesh node vormen.
Ik heb diverse bronnen geraadpleegd en in onderstaand topic was er ook wat onduidelijkheid.
Wie kan er bevestigen dat de Wi-Fi van Box 12 aan blijft en samen met Experia Wi-Fi een mesh vormt? Het eerste is van belang omdat aan die kant van het appartement ook draadloos nodig is.
Ik realiseer me dat Experia Wi-Fi een wifi5 device is maar dat maakt in dit geval en gezien de aantrekkelijke prijs niet veel uit voor toch een veel beter draadloos bereik in de woonkamer.