Skip to main content

Hallo, ik heb tot driemaal toe telefonisch met een KPN-medewerker SuperWifi aangesloten. Alleen: de maximumafstand is 3 meter. Anders heb ik geen bereik. Daarmee heb ik 25 SuperWifi-punten nodig in m’n rijtjeshuis. Lijkt me wat duur. En verbruikt dan zoveel dat je er een elektrische auto op kan laten rijden.

Is er iets sterkers? Iets dat wél werkt? Voorheen werkten 4 stekkers van TP-link wel behoorlijk. 

O nee, dit zijn op zolder gemeten resultaten.

Dat schreef ik ook.

 

Met experia wifi ap bedoel ik:

Dat dacht ik al.

 

En de andere vragen die ik je gesteld heb?


Wat bedoel je met die oude Experia AP? Wat voor een apparaat is dat en hoe is die dan aangesloten?

*heb ik al een paar keer uitgelegd. Stekker in stopcontact. En met een UTP kabel verbonden met super wifi op zolder. 

-En waarom heb je de wifi van jouw V12 uit staan?

*De V10 gaat zelf uit als je van deze wifi punten aansluit. Dat plaatje is trouwens van de zolder superwifi webinterface. 

 


...


..?


De monteur is vandaag geweest. Tweeëneenhalf uur bezig geweest. En toen nog niet helemaal klaar. Het ophalen van de software van een van de tv-kastjes heb ik zelf maar afgewacht. Nog een half uurtje.

Afijn, dat had ik zelf nooit gekund. Van sommige SW-punten moest meerdere keren de software worden opgehaald. Vervolgens de twee tv-kastjes. Die moesten ook opnieuw bedraad aan de Box12 gehangen voor de software. Ik heb van die oude kastjes van de KPN. Ze moesten elk ruim tien keer opnieuw opstarten om ze aan de praat te krijgen.

Dit gaat dus echt niet zonder specifieke kennis van de apparaten. Dat KPN het voorstelt alsof het eenvoudig is om SW-punten aan te sluiten, dat klopt in werkelijkheid niet. 
De telefonische ondersteuning van de KPN is echt heel vriendelijk, maar echt praktische kennis van zaken ontbreekt veelal. Natuurlijk waren mijn drie SW-punten niet kapot. De SW-punten starten soms vele keren achterelkaar op. 
Ik heb de telefonische instructies met de, minstens even vriendelijke, monteur gedeeld. Ja, zegt-ie, geen wonder dat je niet verder komt als je met die instructies aan het werk gaat.

Ik heb in ieder geval wifi. En tv.
 


.

De zoldervloer is gewoon van stevig beton.

Router en eerste superwifi zijn op de begane grond. Een etage hoger heb ik geen apparatuur. En weer een etage hoger heb ik dus de tweede superwifi (niet bedraad met de andere super wifi) en experia AP( bedraad met tweede superwifi op zolder)

Dat is het nadeel van ergens aanhaken dan wordt het verwarrend. U had eigenlijk een eigen topic moeten aanmaken.

Wat ik zo lees heeft u een stuk niemands land gecreerd zeg maar een dode zone. Met twee betonnen vloeren is het raadzaam om op elke etage een bedraad verbonden accespunt te plaatsen. Het had hoogstwaarschijk zelfs beter gegaan als het  eerste 'Super' wifi punt op die tussen etage was geplaatst deze geeft dan het signaal beter door naar de zolder. En met een kabel naar de zolder  was het ook anders.


 

Dit gaat dus echt niet zonder specifieke kennis van de apparaten. Dat KPN het voorstelt alsof het eenvoudig is om SW-punten aan te sluiten, dat klopt in werkelijkheid niet. 

 

Deels ben ik dat wel met u eens voor een belangrijk deel hangt het ook een beetje af van de eigen intresse en duidelijke handleidingen.

Als voorbeeld ik heb mijn Experia Wifi punten  toen die nog niet officieel beschikbaar waren via Telfort gekregen met een test daarbij ging het om het punt wat u noemt. Ik heb die dingen niet zelf aangesloten maar mijn partner dit laten doen, dat was de ultieme test in mijn ogen. Het was toch wel zo eenvoudig dat dit binnen een halfuur klaar was.

 

Wat u verder noemt updates ophalen en dergelijke van meerdere apparaten en continue herstarten daar gaat vooral veel tijd in zitten omdat je iedere keer het juist stukje in de instellingen moet opzoeken, ik kan heel goed begrijpen dat u dit lastig vind. 

Het belangrijkste is dat alles werkt.


.

De zoldervloer is gewoon van stevig beton.

Router en eerste superwifi zijn op de begane grond. Een etage hoger heb ik geen apparatuur. En weer een etage hoger heb ik dus de tweede superwifi (niet bedraad met de andere super wifi) en experia AP( bedraad met tweede superwifi op zolder)

Dat is het nadeel van ergens aanhaken dan wordt het verwarrend. U had eigenlijk een eigen topic moeten aanmaken.

Wat ik zo lees heeft u een stuk niemands land gecreerd zeg maar een dode zone. Met twee betonnen vloeren is het raadzaam om op elke etage een bedraad verbonden accespunt te plaatsen. Het had hoogstwaarschijk zelfs beter gegaan als het  eerste 'Super' wifi punt op die tussen etage was geplaatst deze geeft dan het signaal beter door naar de zolder. En met een kabel naar de zolder  was het ook anders.

Het maakt niets uit waar ik die tweede superwifi plaats. Pas als ik de ‘oldtimer’ experia wifi bedraad connect met deze superwifi, dan pas heb ik normale snelheid internet op zolder. 
 

We kunnen ook verder gaan in mijn eigen topic: 

 


Ja, dit topic gaat op slot.    Ondanks dat er veel nuttigs is uitgewisseld is het ook een beetje chaotisch geworden. :-)

En ik ga het nu niet meer allemaal opsplitsen want daar wordt het alleen maar verwarrender van. 

 

In ieder geval bedankt voor alle nuttige uitleg en bijdragen