Skip to main content

Ik heb in een kringloopwinkel een KPN Box 12 op de kop getikt en wil die inzetten als een mesh repeater. Is dat mogelijk en zo ja hoe doe ik dat dan? Ik heb nu een Fritz!Box 7560 als router en een Fritz!box 7340 kunnen instellen als mesh repeater. In de Frit!Box kan ik dat heel eenvoudig instellen…

Mesh werkt bij de Fritzboxen alleen met andere Fritzboxen. Niet met andere apparatuur. Dat is overigens vrijwel bij elke andere fabrikant ook zo: alleen eigen merk apparatuur.

Je zou de Box12 nog wel als wifi-repeater kunnen neerzetten, maar de echte mesh-functionaliteit van de Fritzboxen mis je dan wel.


Die box 12 is ook niet eens als repeater bruikbaar wel als accespunt. 

 

Waarom niet als repeater deze maken in principe draadloos verbinding met een ander wifipunt. De DHCP zou uit moeten anders zit je met twee verschillende IP bereiken.


Mesh werkt bij de Fritzboxen alleen met andere Fritzboxen. Niet met andere apparatuur. Dat is overigens vrijwel bij elke andere fabrikant ook zo: alleen eigen merk apparatuur.

Je zou de Box12 nog wel als wifi-repeater kunnen neerzetten, maar de echte mesh-functionaliteit van de Fritzboxen mis je dan wel.

De box als repeater vind ik goed genoeg, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb de indruk dat ik het wel kan omdraaen, dus de box12 als accespunt en daarachter de fritboxen als repeater?

 


Ha @Lammetje68, goede vraag! Ben je er inmiddels uitgekomen? Wellicht helpt deze informatie over het instellen van de FritzBox als repeater je verder.

Â