Skip to main content

Na al bijna een half jaar sukkelen, nu toch maar hier de vraag gesteld.

Ik heb een Box 12 met 2 superwifispots en een 1GB abbo.

De bekabelde TV-aansluiting draait standaard op 934MB, dus prima.

Echter de wifi is erg onstabiel. Al tientallen keren de wifi-manager gedaan, diverse andere posities geprobeerd, lampjes steeds groen, wifi richting de 400 MB en dan na een paar uur weer naar de 15MB. Dus ruim onvoldoende voor thuiswerken x 2.

Alles opnieuw geinstalleerd, weer hetzelfde probleem.

 

Help…

Hoi @Neefkens, dat is een behoorlijk verschil tussen de kabel en draadloos. Via de kabel haal je een goede snelheid, die komt goed binnen op de KPN Box 12 dus. Via Wifi kan altijd wat snelheidsverlies optreden doordat dat door de lucht gaat, maar 15 is wel heel erg weinig dan! Je had de Wifi Manager al gedaan dus, maar die gaf nog geen blijvende oplossing blijkbaar. Heb je het kanaal van het Wifi netwerk ook al eens handmatig aangepast om te kijken of dat helpt? 

In dit topic geven we meerdere tips om Wifi te verbeteren: 

 


Ik heb net alles “fresh” geinstalleerd, alleen de tweede superwifi boven blijft nu rood en offline. En de snelheid beneden is nu 250. Nu kijken hoe het blijft.


Nu allebei de superwifi’s op groen en de snelheid rond de 300. Niets meer aan veranderen, zou ik zeggen… :)


Daar sluit ik me bij aan @Neefkens, als het stabiel is rond die snelheid en dat voldoet dan kan je daarvan genieten 🙂

Mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.


En toch is de snelheid weer teruggevallen naar de 20mb. Wat kan ik nog doen?


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Vroeger wel gebruikt, maar toen overgestapt naar Netgear via Ziggo en nu naar KPN glasvezel via superwifi.

 

Soms heb ik spijt….😕


Afgezien van het feit dat met wifi versterkers een abonnement van 1gb een beetje zonde van het geld is, mits je er extra voor betaald, zou je toch rond de 300 moeten halen. Even voor de beeldvorming het modem staat in de meterkast en op de eerste en tweede etage een superwifi?


Klopt helemaal.


Heb je tv ontvangers aangesloten op het wifipunt of een omvormer van zonnepanelen?


Nee, op de wifipunten zelf is niets aangesloten. De TV draait bedraad op 934MB standaard.

Als ik de waarden in het modem check staat alles op excellent, zo vreemd.


Heb je toevallig een utp kabel van een meter of 10 in huis?


Ja, denk het wel

 


Ok ga even testen als je tijd hebt. Verbind het 1ste wifi punt op de eerste verdieping met die kabel aan het modem,  zet die tweede uit en ga dan op de eerste etage meten. Ik ben er bijna van overtuigd dat het een afstandprobleem is. Gewoon effe die kabel los over de trap. Doe het wel als er niemand verder thuis is want anders komt er herrie in huis 😉


Dank weer!

Ik heb trouwens iets verkeerds aangegeven, ik heb op de BG een wifipunt staan op 4 meter van de Box 12 en dan op de eerste verdieping de andere wifipunt.

Maar ik zal de eerste op de BG eens gedraad aansluiten.


Je zette me aan het denken. Ik heb nu mijn wifispot bedraad aangesloten op het punt waar de glaskabel uit de muur bij de TV binnen komt en een Netgear switch zit. Nu 770MB.👍

 

Eens kijken hoe lang dit voortduurt.


Hey dat klinkt dan wel goed maar hoe gaat het nu boven??


150MB.


Dat is dan draadloos toch??


Yep, die hangt nu aan de BOX, denk ik.


Dat klinkt goed. Als je nog ergens tegenaan loopt roep je maar!!


Super bedankt.