Skip to main content

Goededag,

Ik heb een vraagje,

We gaan binnenkort verhuizen en nu ben ik in het nieuwe huis de internet aan het voorbereiden. In het voormalig huis hadden we een v10 modem met 4 zwarten wifi experia versterkers daar werkt momenteel alles perfect.

Nu hebben we in het nieuwe huis een v12 modem kan ik daar ook die wifi versterker op aan sluiten zo ja hoe kan ik dat het besten doen?

in het nieuwe huis wil ik eigenlijk met wat slimen schakelaars gaan werken die aleen via wifi 2,4 gh werken die wilde ik eigenlijk via het gasten netwerk gaan draaie en die op aleen 2,4GHz afstellen is dat mogelijk of zijn er beteren opties op handschakelaar na dan hahaha?

 

Alvast bedankt voor al jullie slimme iedeen.

Je kunt de experia wifi's ook gewoon bekabeld aansluiten op de box 12. Uiteraard zullen er dan wel kabels naar de betreffende plaatsen moeten komen. De experia wifi's hebben een extra wifi netwerk aan boord waar je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel kunt splitsen.  Hier kan je lezen hoe dat moet. Is dit het antwoord op je vraag?


Goededag,

 

De kabels is niet het probleem gelukkig.

Ik zou het van de week eens gaan proberen zo in te stellen.

vriendelijk bedankt 


Goededag,

 

Het is gelukt met aansluiten heb toch de v10 box gepakt en dan die 2,4 en 5 ghz toegevoegd via de wifi versterker. Maar nu is het probleem dat het internet uitvalt eigenlijk een soort hik heeft wat kan ik hier aan doen?


@Swen163 goed dat het aansluiten gelukt is. Wel vervelend van het wegvallen. Kan je zien of het wegvallen vanuit het modem komt? Of dat het de verbinding met de wifi versterkers is die wordt verloren?

Geef in ieder geval aan hoe je nu alles hebt aangesloten. En welke instellingen je daarvoor gebruikt hebt. Maak eventueel een netwerkmap en deel die hier. Dan kijken we met je mee. 🙂