Skip to main content

Hallo, 

 

Voor de tuin wil ik betere Wifi.  Momenteel heb ik een KPN Wifipunt buiten liggen ivm verbouwing om in verbinding te staan met het punt in mijn schuur. 

Nu wil ik graag het superwifipunt vervangen door een buitenantenne met eventueel een versterker.

Welke is daarvoor geschikt? 

Moet ik misschien mijn witte super.wifi verruilen voor de zwarte 2.0? Ivm mesh?

Of kunnen de witte net zo goed?


Ik weet niet hoe dat gaat met zo'n TP-Link. Ik neem aan dat je in de browser naar http://<IP adres> kunt gaan om die TP-Link te beheren.


'Safari kan de browser niet openen, omdat de server waarop deze pagina zich bevind niet reageert ' 

 

Is de melding die in het scherm komt als ik naar het IP adres ga in de browser


Ik kan je daar helaas niet bij helpen want ik heb geen ervaring met die TP-Link.

Ik neem aan dat er wel een handleiding is die jou verder zou moeten kunnen helpen.


Hallo @Vincent O. TP Link heeft voor de meeste van dat soort apparatuur ook een app om eenvoudig toegang te krijgen en te beheren, zie daartoe de handleiding 

Succes 

 


De app heb ik gedownload.  Wie kan mij vertellen welke stappen ik moet doen? 

 


Hallo @Vincent O. , als alles goed werkt hoef je niets te doen, ik gaf alleen maar aan dat TP-Link meestal ook apps heeft om de boel te kunnen regelen of aan te passen.

 


De antenne heb ik gisteren aangesloten.  

Dit kan op 2 manieren. Direct met de utp kabel op de router van KPN of via de POE adapter Via de hub creëer je een apart wifi netwerk. Dit is wat ik eigelijk niet wil. 

Als u hem rechtstreeks op de KPN Box aansluit, zonder POE injector, dan doet die het helemaal niet. Want dan krijgt die geen stroom. Dus die injector moet er tussen.

Er zit een sticker op de TP-Link met daarop een netwerk naam en wachtwoord? Daar kunt u mee verbinding maken? Dat werkt? Internet werk dan?

Ik zie "Controller Hostname/IP" staan. Ik denk dat u dat ip in Safari kunt gebruiken om op in te loggen.

Ook zie ik "SSID" staan. Als u dat aanklikt kunt u denk ik de netwerknaam en wachtwoord aanpassen.