Skip to main content

Ik had 2 witte, heb er een zwarte aan toegevoegd omdat ik op zolder ook een WiFi punt wil, echter doet de zwarte het niet, maar lijkt de verbinding tussen de 2 witte ook niet meer tot stand te komen. Puur door de zwarte per instructie aan modem te hangen voor 10 minuten tot lampje groen brandde en daarna boven aan te sluiten, blijft knipperen / rood geven. Vervolgens weer beneden aangesloten maar zelfde resultaat. Ben even op zoek naar beste vervolg actie, kan 1.0 en 2.0 überhaupt samen werken?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt. 
 

... kan 1.0 en 2.0 überhaupt samen werken?

Ja. 

Heeft u een Experiabox of KPN Box? Welk model?


Dank voor de snelle reactie! Heb een kpn box 12. Beide witte punten zijn door monteur aangesloten destijds, 1 in de meterkast naast modem en 1 op 1e verdieping. Werkte prima maar WiFi op zolder was niet optimaal, dus een 2.0 superwifi aangeschaft, met bovenstaand probleem als gevolg 


Dank voor de snelle reactie! Heb een kpn box 12. Beide witte punten zijn door monteur aangesloten destijds, 1 in de meterkast naast modem en 1 op 1e verdieping. Werkte prima maar WiFi op zolder was niet optimaal, dus een 2.0 superwifi aangeschaft, met bovenstaand probleem als gevolg 

Al eens ingelogd op de webinterface? Ziet u ze alle 4 in de KPN Box?


Heb eigenlijk dezelfde vraag kunnen SW1 en 2 gecombineerd worden met een box12 ( zonder de allernieuwste update , nu 312) moet de SW2 als eerste punt nog bekabeld aan de box12 hangen of als 4e SW punt functioneren achter 3 witte SW punten? Of wachten op de update voor box12 en dan alles opnieuw aansluiten? Weet iemand dit? Gr, jasto


Laten we voorop stellen dat het beste is om alle wifi punten bekabeld aan te sluiten. Ik zou gewoon gaan testen. Alles resetten en opnieuw beginnen. Stapsgewijs uiteraard. Dan zouden ze samen moeten werken.


Ok Joep, dus als het goed begrijp is het beste:

SW 1 bekabeld op de box 12 laten (ook als ik straks de update krijg en dat de box het 1e wifi punt wordt), en de overige SW’s (eventueel via een switch) bekabeld op de box aansluiten. dus niet meer draadloos in een mesh netwerk… In alle SW’s wifi aan is het meest stabiele netwerk. de TV is al bekabeld aangesloten.


Die update op de box 12 heb je al als het goed is. De opstelling die je nu noemt, dus alles bekabeld via een switch,  is mijns inziens perfect.  Dat betekent dan nagenoeg geen verlies qua snelheid.  He hoe fijn is dat?!


dank voor je reactie Joep. ik ga het zo aansluiten. gr Jasto


Als je ergens tegenaan loopt roep je maar. Grt


@Mischak en @Jasto Ik was nog even nieuwsgierig. Hebben jullie iets aan de hier genoemde tips gehad? Lopen jullie nog ergens tegen aan of gaat alles goed? 


Sorry! Heb het weekend nu alleen lijkt snelheid gehalveerd te zijn, krijg maar 150 mb op zolder terwijl ik snelste glas abbo heb.. had er meer van gehoopt.

zal modem eens resetten wellicht doet dat iets..?


Heb je wifi 6 aanstaan in de box 12?


Zal straks even kijken, moet die aan of uit? Boven heb ik de superwifi 2, in meterkast en op 1e verdieping de 1.0 variant


Zet em maar uit.


hallo, ik heb de laatste SW wit nu aan een cat5e kabel (lange) kabel gehangen via een gb switch. hij is aangesloten, werkt dus allemaal. ik ga na de uitat  van de box 12 pas de SW zwart aansluiten. met kabels werkt alles dus beter!