Skip to main content

L.s.,

Op 6 september is de stroom bij ons eraf geweest. Kan gebeuren. Sinds die tijd gaat het niet goed tussen mijn modem (KPN BOX 12) en de superwifi punten. (Voor die tijd was het altijd 100% probleemloos, en ook wel eens eerder een stroomstoring gehad) De snelheid aan het modem geeft met een Speedtest ongeveer 109Mb/s aan. Zoals altijd. Aan de superwifi punten ook. Alleen, na enige tijd, dat kan zijn na een dag, maar soms ook na een week zakt de snelheid aan mijn superwifi punten om onverklaarbare reden terug naar 0.9Mb/s (aan het modem blijft het 109Mb/s). Ik heb inmiddels al een nieuw modem (ook KPN BOX 12), ik heb alle vormen van reset van de superwifi punten al gedaan. Bekabeld aan het modem, met een paperclip, gestuurd vanaf de KPN site, noem maar op.

Overigens ik heb 2 superwifi punten maar eentje gebruik ik inmiddels niet meer. Bekabeld gaat het goed, maar zodra hij naast het modem staat en je start hem op blijft hij oranje en komt met geen mogelijkheid meer op groen. Het andere superwifi punt doet het, afgezien van de inzakkende snelheid, verder goed.

Het enige wat tot nu toe werkt is, als het probleem zich voordoet, stroom van het superwifi punt halen en weer opstarten. Dan doet hij het weer tot de volgende inzinking…… Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wie heeft de gouden oplossing?

Vreemd dat het signaal dan na verloop van tijd terugvalt A.H.B. Ik kan dat niet helemaal plaatsen. De terugval treed dus pas op zodra je ze weer loskoppelt? Bekabeld blijft de snelheid in orde? Mocht je de optie hebben dan zou ik hem gewoon bekabeld aangesloten laten. Dan krijg je sowieso de beste resultaten.

Voor meer info kijk hier: https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134 

Mochten de issues aanhouden bel dan even met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's je daar stap voor stap verder bij helpen!

 


Remco,

 

Ik merk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, excuus, mijn fout. Ik heb het modem in de meterkast staan en 2 Superwifi punten, eentje in de woonkamer en eentje op de slaapkamer. Het snelheid tussen modem en de Superwifi punten loopt inderdaad na verloop van tijd terug. Tot nu toe heb ik de Superwifi punten regelmatig gereset (en dan tijdelijk bekabeld aan het modem gezet). Als het Superwifi punt het dan weer deed heb ik de netwerkkabel tussen modem en Superwifi punt verwijderd en het Superwifi punt weer op zijn oude plaats gezet. Daarna ging het steeds na verloop van tijd fout. Ik zeg nu vooralsnog even GING want ik heb dit weekend een nieuwe manier van resetten geprobeerd waarbij de Superwifi punten eerst terug gaan naar de fabrieksinstellingen (paarse lampje) en vervolgens weer tijdelijk met een netwerkkabel aangesloten worden op het modem om de instellingen op te halen. Deze optie heb ik weer ergens bij jullie op de site gevonden als mogelijkheid. Tot nu toe draait alles stabiel. Als dit minimaal nog een week voortduurt denk ik dat we het probleem definitief opgelost hebben. Ik laat nog van me horen als het zover is.

Met vriendelijke groet,


Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling van jouw bevindingen @A.H.B.. Ik hoop ook dat die dan stabiel blijft maar mocht er nog wat zijn laat het dan weten!


Reageer