Skip to main content

Mijn wifi valt herhaaldelijk weg. Soms zelfs helemaal geen wifi. Ik heb wel versterkers, Deco 3 stuks in huis.

Bij reboten is het even weer in orde. De tv gaat ook via Deco en dat gaat goed,. Bedraad via de Deco.

Hoe kan ik dit oplossen

Ik zou zeggen: sluit de tv ontvangers rechtstreeks op de KPN Box of Experiabox aan. En niet via de Deco's.

Mogelijk ondersteunen de Deco's geen IGMP-Snooping. Of staat dat niet goed ingesteld. Of werkt het om andere redenen niet goed. Dan word het tv verkeer naar alle aangesloten apparaten gestuurd. Ook naar apparaten die geen tv ontvanger zijn dus. Dat veroorzaakt een zo hoge belasting op het netwerk dat het vast kan lopen. 

Gebruikt u ook nog een switch in het netwerk? 


Ik gebruik geen switch.

Het probleem doet zich ook voor als ik geen tv aan heb. En s morgens, middags avond maakt niet uit. 

Maar ik kan het allicht proberen. Thnx


Heeft u maar 1 tv ontvanger? 


Hoi @Dick v en welkom op het forum! Heb je de ontvangers nu rechtstreeks aangesloten? Zo ja, gaat het dan nu beter met de wifi? Ik ben benieuwd! 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat dit betekent dat de problemen opgelost zijn. Zo niet, laat het hier gerust weten! 


Nog mee bezig. Nog geen actie in ondernomen. Weekend weggeweest

Â