Skip to main content

Mijn Wifi op zolder is langzaam/instabiel.

Ik heb een KPN Box 12 in de meterkast beneden hangen, en op elke verdieping een witte ronde KPN superwifi punt bedraad aangesloten. De Wifi op de box 12 is uitgezet. Dit is allemaal aangesloten en ingesteld door een KPN monteur. Het is een nieuwbouwhuis met veel beton. 

Nu is de wifi op zolder een stuk langzamer dan beneden en ook instabieler, wat problemen geeft met Google Meet videoconferences. 

De KPN klantenservice dame gaf aan dat ik de superwifipunten niet bedraad moet doen maar draadloos. “De 3 wifipunten zijn nu aan het vechten wie het signaal mag leveren” gaf zij aan. Dus ik moet de wifipunten resetten en ze opnieuw installeren maar dan zonder ethernetkabel laten functioneren. Ik vind dit vreemd omdat mij altijd verteld is dat bedraad het beste is. En ik zie ook op het forum hier dat dit kan. 

Wat is nu de oplossing om ook op zolder het beste wifisignaal te krijgen? 

Hallo @PieterKPNForum de versterkers gewoon bekabeld aangesloten laten, dat is het meest stabiel.

Als je een snelheidstest doet op zolder, waar kom je dan op uit?

 


Hi @JanD ik kwam op zo'n 20-40 Mbps uit, beneden op ruim 100. Maar ik denk dat ik het probleem al gevonden heb, op één of andere manier was de wifi op de box 12 aangegaan, nu uitgezet en zit op zolder ook op ruim 100 Mbps 

 


Hallo @PieterKPNForum bedankt voor de update. Goed om te lezen dat het opgelost is.

 


Dankjewel @PieterKPNForum, voor het delen van de oplossing voor je probleem.