Skip to main content

Op mijn KPN router heb ik een DECO bekabeld aangesloten. een 2e DECO staat op mijn kantoor en is niet bekabeld. Op onze TV's en Tablet kijken we via het wifi netwerk TV en dit geeft problemen. Stilstaand beeld voor enkele seconden. Als ik op de DECO app kijk zie ik dat de Hoofd deco van 47 Kbps naar bv 10,3 Mbps gaat. Geen verstand van netwerken maar volgens mij is dit de reden dat ik steeds stilstaand beeld heb op de TV's. Iemand een tip wat ik kan doen? Heb onderstaande gedaan:

  • Hoofd Deco bekabeld aangesloten op KPN Router
  • De Bewerkingsmode is ACCESS point.
  • KPN wifi netwerk staat uit. (advies tijdens installatie DECO)
  • Heb 1 hoofd DECO en drie extra DECO's

Dag @Pickon welke snelheid zou je moeten hebben of meet je als je met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?


Gebruikt u voor het tv kijken de tv ontvanger? Of de app op de smarttv? 


Dag @Pickon welke snelheid zou je moeten hebben of meet je als je met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?

Joep…… Ik zie die snelheid op mijn DECO app. ik heb het vermoeden dat daar ergens het probleem zit. Vanaf mijn telefoon meet ik met speedtest een snelheid van download 34,1 mbps en up 28. Via bedraad: 122,9 Mbps en 146,5  mbps up.

 


Gebruikt u voor het tv kijken de tv ontvanger? Of de app op de smarttv? 

nick we gebruiken een tablet en een smart TV. Daarnaast heb ik op mijn kantoor nog een TV die middels Google TV chromecast. Op alle drie komt het voor. Mijn bescheiden idee is dat het daar niet aan ligt. Wat vreemd is dat ik op de DECO op zie dat de down en up load waardes enorm verschillen. kan gaan van 45 kbps naar 35 mbps…. dat is toch vreemd….?


Dus de tv ontvanger(s) gebruikt u niet?


Dus de tv ontvanger(s) gebruikt u niet?

Nee…. Onze smart TV in de huiskamer is bedraad vanaf de DECO die daar staat. 


Is er nog andere apparatuur aangesloten op de deco's?


Is er nog andere apparatuur aangesloten op de deco's?

Joep ja. thermostaat, sonos speakers en telefoons en een printer.

ik zie in jouw antwoorden onder aan het volgende staan: “Je weet het nu wel toch? Alleen bekabelde tv ontvangers en bekabelde wifi punten geven een probleemloos netwerk.” 

Begrijp ik het goed dat ik daaruit moet opmaken dat je TV's gewoon niet via een DECO moet laten lopen maar altijd bekabeld moet doen en direct aan de KPN router

? Dat zou dus betekenen dat je altijd op plekken met TV een kabel moet hebben liggen toch? Wat is dan de toegevoegde waarde van een DECO? Alleen voor de thermostaten, telefoons printer kan het wel?

Zou erg jammer zijn want ik heb ze juist gekocht om te voorkomen dat ik door mijn hele huis kabels moet trekken 🙂 Of kan ik een slave DECO gebruiken die niet via een kabel is aangesloten? hier dan een kabel naar de TV? lijkt mij niet. Je begrijpt uit mijn verslag dat ik het niet meer weet. Wat is jouw advies hierin? Hoor het graag….


@Pickon alleen tv ontvangers moeten bekabeld worden aangesloten.  De rest kan via wifi. Begin helemaal opnieuw.  Alles loshalen van het modem en dan langzaam opbouwen. En tussendoor meten!!


Hoi @Pickon, ik zie dat Joep en Nick je al een flink eind op weggeholpen hebben, kom je er n beetje uit zo?


Allen.…

Bedankt voor de reacties. Inderdaad zoals aangegeven door jullie is het niet raadzaam om de kpn kastjes niet te gebruiken. Heb de tv's nu bekabeld aangesloten en het probleem is weg. Op zich blijf ik we trage wifi houden maar tv is nu prima.…

 

Bedankt


Mijn hoofd-deco staat in "router"-Modus.


Router modus is niet goed deze dient in AP modus te staan.

Dan volgt deze de Experiabox, echter alleen via KPN Superwifi2 word het draadloos TV kijken ondersteund.