Skip to main content

Om een betere dekking in het bestaande draadloze netwerk te krijgen, heb ik twee extra super wifipunten gekocht. Ik heb het derde wifipunt aangesloten zoals op de handleiding vermeld en na verwoede pogingen blijft het lampje paars branden. Ik heb de klantenservice gebeld en daar kreeg ik te horen dat het wifipunt minimaal 45 minuten bekabeld op de modem aangesloten moet blijven. Ook na 1 uur hetzelfde resultaat. Toen geprobeerd met de wifi manager maar die ziet mijn netwerk helemaal niet. Geeft zelfs de optie aan om extra wifipunten erbij te kopen. Wat ik ook doe het blijft hetzelfde, niet echt goede service van KPN. 

Overigens werken de twee bestaande punten goed en heb ik een hogesnelheid voor wat betreft download.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hi @Boeki, van harte welkom op ons forum!

Frustrerend dat het niet lukt om jouw nieuwe, extra SuperWifi te installeren. We denken hier graag met je mee. Het paarse lampje betekent dat het betreffende SuperWifi punt nog geen configuratie / de fabrieksinstellingen heeft. Ik begrijp dat je 'm ook al bekabeld aangesloten hebt gehad. Hoeveel SuperWifi punten heb je nu in totaal in huis? En hoe zijn de eerste twee (die wel goed werken) aangesloten? Heb je al geprobeerd om deze nieuwe SuperWifi van plek te verwisselen met een van de twee die wel goed werkt?

We hebben een handig topic met alles over de installatie en gebruik van SuperWifi. Ik raad je aan om dat even door te nemen, ik verwacht dat dat helpt met het aansluiten en installeren.


Maakt u toevallig gebruik van een V10A modem, en zit u hiermee op een Koperlijn ?

dit vraag ik omdat de V10A heeft 4 Gele poorten echter is 1 hiervan geen poort die u kunt gebruiken om apparatuur op aan te sluiten, En dan is het heel begrijpbaar dat deze niks doet ( Paars ) Betekend niet ingesteld, en dit lampje zal vrin snel blauw moeten gaan ivm updaten etc

Als u daarintegen een ander modem heeft kunt u kijken of er op het modem waar het kabeltje naar binnen gaat die pp de SuperWiFi zit aangesloten een lampje knipperd/brand ?


Omdat ik er zelf niet uit kwam heb ik toch maar KPN gebeld. De medewerker heeft mij prima geholpen en het lag toch wat genuanceerder dan ik dacht. Het bestaande wifipunt wat rechtstreeks op de modem was aangesloten was het probleem. Deze zorgde ervoor dat een nieuw punt geen verbinding kon maken. Hoe kom je daar nu achter als alles welk gewoon werkt?? Uiteindelijk heb ik samen met de KPN medewerker alle punten werkend gekregen en daar ben ik heel blij mee. 


Omdat ik er zelf niet uit kwam heb ik toch maar KPN gebeld. De medewerker heeft mij prima geholpen en het lag toch wat genuanceerder dan ik dacht. Het bestaande wifipunt wat rechtstreeks op de modem was aangesloten was het probleem. Deze zorgde ervoor dat een nieuw punt geen verbinding kon maken. Hoe kom je daar nu achter als alles welk gewoon werkt?? Uiteindelijk heb ik samen met de KPN medewerker alle punten werkend gekregen en daar ben ik heel blij mee. 

Bij initieel intrainen moet hij zowiezo direct op modem gekoppeld worden.

Mag hopen dat je het nu niet met het WPS knopje hebt gekoppeld want dan gaat hij in repeater modus en ben je de mesh functie kwijt.

Als er een nieuwe Extra SuperWiFi bij komt dien je deze ten alle tijde met een LAN kabel op het modem aan te sluiten en hier 20/30Min te laten staan, Hiermee gaat deze zich synchroniseren en updaten en hierna kan deze los gehaald worden en draadloos worden weggezet.

Zet je hem direct draadloos weg heeft hij geen idee welk netwerk hij moet pakken, Stel dat je buren ook SuperWiFi hebben.

Dus zowiezo altijd eerst bekabeld en daarna pas draadloos wegzetten.


@Boeki Goed om te lezen dat je er met de hulp van de klantenservice uit gekomen bent. Lees ook de informatie die Laurens deelt nog even door, en mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het hier gerust weten.