Skip to main content

Na jaren 2 wifipunten te gebruiken heb ik voor in de tuin een derde aangeschaft. Die wil ik aan UTP gekoppeld gaan gebruiken. 

Het lukt me niet het wifipunt te installeren. Wat daarbij niet helpt is dat ik niet (meer) in mijn modem kan komen en ook niet in mijn Wifi omgeving. Blijkbaar heb ik daar al eens wachtwoorden voor gemaakt en ben ik die vergeten, want de codes die er op staan werken niet meer.

 

Twee vragen dus: hoe kom ik weer in wifi en modem. (resetten al geprobeert maar helpt niet)

En hoe introduceer ik een derde AP. 

Derde vraag: de thuisapp vraagt om een wachtwoord dat ik ook niet meer weet. Als ik dan doe wat de app zegt (namelijk modem resetten en dan op "verder” klikken) kom ik ook niet verder.

 

 

@reinier van der veen 

  1. Welk modem heeft u? Heeft u die ook een reset naar fabrieksinstellingen gegeven? Soms moet dit meerdere keren. Kennisbank Modems | KPN Community
  2. Koppel de wifipunten ( welke ?) af voordat u gaat resetten, na de herstart kunt u de 3 wifipunten weer aansluiten zoals in de omschrijving.
  3. Als het modem op de juiste manier is gereset, kunt u verder met het wachtwoord.

Ik heb een V10 modem.

Inmiddels heb ik van het Modem mijn wachtwoord achterhaald. daar kan ik dus nu bij.

Ik heb twee wifipunten. Die zal ik (later vandaag) eens loskoppelen en helemaal opnieuw beginnen, en dan het derde wifipunt ook mee nemen. Van de huidige twee wifipunten is er eentje met UTP aan de V10 gekoppeld en de ander staat los. De derde die ik wil toevoegen moet aan het UTP worden aangesloten. 

Dus ik moet gewoon de bestaande omgeving even loshalen en gewoon vanaf stap 1 opnieuw beginnen? 

Als ik dan 3 wifipunten werkend heb, kan ik die derde dan gewoon aan het UTP hangen? En ontdekt hij dan zelf dat ie niet over mesh moet verbinden maar via de kabel? Zal einde middag aan de gang gaan en laten weten hoe dat gaat.


En ik heb van die witte wifipunten. (het oude type)...

 


Ik heb inmiddels het nieuwe AP en het oude AP (niet de “hoofd AP”) terug gezet naar fabrieksinstellingen en gewoon opnieuw opgestart direct aan het modem gekoppeld. Toen deden ze het alle drie. Daarna heb ik de oude “Hulp AP” weer op zijn plek terug gezet en de nieuwe in achterin de tuin via UTP gekoppeld.

Nu werkt alles prima. Wat me wel verbaast is dat de AP achterin de tuin een geel/oranje lampje laat zien wat lijkt te betekenen dat er iets met de ethernet connectie niet goed zit. Nu zit er tussen het AP en het modem nog een extra switch. Wellicht dat het AP het MACadres van het modem niet ziet of zo. Hoe dan ook, het werkt ondanks het niet-groene pampje allemaal naar behoren. 


De switch is mogenlijk nog een 100 mbit switch?