Skip to main content

Beste forumgebruikers,
Ik heb op box 12 met extrawifi 2 gescheiden ssid’s aangemaakt: eentje voor 2,4 en eentje voor 5 ghz, naast het standaard gemengde 2,4/5ghz ssid dat door box 12 wordt uitgezonden.
Daardoor kan ik m’n smart lampen verbinden aan het specifieke 2,4ghz kanaal en m’n quest 3 aan het specifieke 5ghz kanaal.

Als ik superwifi 2 aansluit in de woonkamer, behoud ik dan die verschillende ssid’s/kanalen waar ik op kan aansluiten, of is er via die superwifi2 alleen maar het gemengd kanaal te benaderen?

Andere vraag: kan de superwifi 2 unit bedraad aangesloten blijven op de box 12 voor de beste resultaten om het wifi signaal te versterken? In mijn situatie is die mogelijkheid namelijk aanwezig.

Laatste vraag: kan ik op de superwifi2 unit op de 2e (vrije) utp ingang een kabel aansluiten om te verbinden met mijn mediaplayer (waarmee door de bedrade verbinding tussen box 12 en superwifi2 unit, en tussen superwifi2 unit en mediaplayer, een mooie bedrade verbinding met internet is).

Beste ​@Rolorunner alles wat je aanpast binnen de modem geldt ook voor het wifipunt 

Een Wifi punt bekabeld aangesloten laten geeft optimale prestaties.

Op de vrije LAN poort van het Wifi punt kun je aansluiten wat je maar wilt.

Succes 

Thanks Jan, deze vraag meteen opgelost!

Thanks Jan, deze vraag meteen opgelost!

Beste ​@Rolorunner goed om te lezen dat je vraag beantwoord is en bedankt voor de update.

Reageer