Skip to main content

Ik heb mijn modem beneden staan en de computer boven. Ik maak verbinding via 2 DVS1200 kastjes. Met mijn abonnement kan ik 200 mb snelheid krijgen. Ik haal via de DVS kastjes 80 mb. Mijn comp boven haalt met wifi een snelheid van 32 mb. Als ik super Wifi ga gebruiken, hoeveel snelheid moet ik dan kunnen halen? Hoeveel van die super wifi punten heb ik nodig?

De bekabelde snelheid via de DVS kastjes kan niet hoger volgens KPN. Ze geven ook geen garantie daarop.

Wie heeft het juiste antwoord voor me>

Niemand kan daar enige uitspraak over doen. Het kan zijn dat het prima werkt. Het kan zijn dat het helemaal niet werkt. Wilt u zekerheid? Leg gewoon een kabel.


Alleen bekabeld zul je die snelheid halen @Rob de K 

Welk merk en type modem heb je?


Hi @Rob de K, ik zou beginnen met het meten van een speedtest direct op het modem. Dus een ethernet kabel in het modem en hier een laptop op aansluiten bijvoorbeeld. Dan weet je hoeveel er binnen komt.

 

Hoeveel SuperWifi punten je nodig hebt hangt van een aantal zaken af. Vanaf modem v10a telt je modem als een wifi punt. Dus bij een V10 zal er één SuperWifi bekabeld aangesloten moeten worden. Heb je een groot huis of betonnen muren of vloeren? Dan heb je er vaak meer nodig. En zoals de rest hier ook al aangeeft is bekabeld werken altijd het beste 😉


Experia Box v10A 

Glasvezel aansluiting

 


DaveA

 

Sorry voor mijn onwetendheid.

Hoe sluit ik die Super wifi bekabeld dan aan?

Het probleem is juist dat ik boven geen aansluiting heb, vandaar die DVS kastjes.


Hi @Rob de K, geen probleem hoor!

 

In veel gevallen zitten er loze leidingen in een huis. Of bestaande kabels die via buizen naar plekken in een huis lopen die eventueel vervangen kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan een oude telefoonkabel of een coax kabel. Mocht dat niet het geval zijn kan er soms nog een route gemaakt worden door in een muur/vloer te boren. Dit kun je zelf doen of via een betaalde service monteur van KPN: https://www.kpn.com/service/monteur 

 

De voorkeur gaat uit naar bekabeld aansluiten van SuperWifi punten/computer. Maar mocht er nou niks mogelijk zijn kun je ze ook draadloos plaatsen maar dan moeten ze wel niet al te ver van het modem af staan. 

 


Met DVS1200 kastjes zou je in de ideale situatie 1200Mb moeten kunnen halen. Die haal je natuurlijk nooit. De snelheid is erg afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling in je huis. Ik gebruikte in mijn vorige (nieuwbouw) huis deze kastjes en kwam niet hoger dan 100Mb. Nu gebruik ik 2 superwifi punten in mijn huis uit 1958. Na heel veel testen met de positie van de wifi kastjes haal ik ongeveer 190Mb op de kamer met het slechtste wifi signaal.


Reageer