Skip to main content

Opeens is een ander super WiFi punt primair geworden , en ervaar nu vaak een slechte verbinding hoe kan ik dit oplossen ?

Hallo @Jeroen1992 , op zich moet dat niet uitmaken, beide punten verzorgen samen de wifi.
Het primaire punt heeft alleen nog een ‘coördinerende’ rol. Je zou beide SuperWiFi’s kunnen uitschakelen en daarna weer 1 voor 1 aanzetten, de ‘gewenste’ primaire SuperWiFi als eerste. Verder heb je hier geen invloed op, het systeem bepaalt het verder zelf.

Welke Experia/KPN Box heb je?


@RBxx Oh okee bedankt voor de informatie , ja het viel mij op sinds hij van primaire punt is veranderd , ik vaker last heb dat de tv ontvanger steeds geteste moet worden en vaker wegvallen van de snelheid.

 

ik heb de kpn box 12 die zwarte 


Hoi @Jeroen1992 , als je de KPN Box 12 hebt, dan heeft die waarschijnlijk al de update naar firmware versie SGEJ10000516 gekregen. Dan werkt de Box 12 nu samen met de SuperWiFi’s en neemt de box ook de rol van “Primair” over. Zie het volgende topic voor meer informatie.

Het SuperWiFi punt hoeft dan ook niet meer vlakbij het modem te staan. KPN raadt aan om dat punt te verplaatsen omdat je anders de kans loopt dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.


Oh super , dit had ik nog niet meegekregen. 
dus het superwifi punt die nu bekabeld gekoppeld is aan het modem kan nu ook los ?


Jazeker, die hoeft niet meer bekabeld. Ik heb mijn twee SuperWiFi’s ook allebei draadloos opgesteld.
Maar het mag nog wel. Bij een goed geisoleerd huis is dat vaak aan te bevelen. Betonijzer, vloer-verwarming e.d. kan het wifi bereik sterk (nadelig) beïnvloeden.


Okee dan kan ik dat nog proberen , anders staan ze inderdaad dus te dicht op elkaar.

ik heb alleen nooit een sms gehad van @Kpn omtrent de update.

toen ik net inlogde op mijn box 12 modem zag ik dat de versie sg 312 betrof. Of de super WiFi punten nu automatisch mee ge-update zijn dat durf ik niet te zeggen. 
 

 

bedankt voor de info 


Nee, met versie 312 doet ie dan nog niet mee. Dan kan je de wifi van de Box 12 beter uit laten staan en alleen de SuperWiFi’s gebruiken. Maar dan wel één bedraad aansluiten.

Als je wil kan je de KPN Box 12 wel forceren naar de nieuwe versie. Daarvoor moet je hem resetten via het resetknopje. Maar dan worden wel alle eigen instellingen gewist.

 


Okee bedankt dan zal ik dat zometeen gaan doen 


@RBxx  bedankt nogmaals , heb nu de versie 516 erop staan. Goede update nu is de box 12 ook een WiFi punt geworden en kan ik aangekoppelde super WiFi punt los maken en elders in de woning plaatsen 
wat is de extra WiFi optie ? Die staat nu uit maar heeft dit nog nut voor iets


Hallo @Jeroen1992 , op de Box 12 kan je wifi 2.4GHz en 5GHz niet (meer) scheiden. Geen aparte SSID of de één of de andere band uitschakelen. Sommige devices (zoals slimme lampen o.i.d.) kunnen hier niet mee omgaan. Die willen bijvoorbeeld alleen 2.4GHz. De Extra WiFi kan dat wel, dan kan je dergelijke devices daar mee koppelen.


@RBxx hartelijk dank voor de info en hulp.

de snelheid is nu beter dan voor de update en dat terwijl ik nu maar 1 super WiFi punt bekabeld heb aangesloten via internet. En heb er 2 los staan. 
hiervoor waren er 2 bekabeld en 1 los.

 

dus kennelijk is er toch iets veranderd waardoor het nu beter is.