Skip to main content
Beantwoord

Een van mijn SuperWifi2 punten is niet overgezet naar de nieuwe software

  • 24 July 2024
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Goedemorgen,

Eén van mijn Super WiFi 2.0 punten werkt niet meer naar behoren. Tijdens de grote update naar de nieuwe UI versie is deze niet mee geupdatet (want was niet bedraad verbonden). De firmware versie blijft steken op 3.0xxxx, handmatig updaten werkt niet (melding heeft al laatste versie). 

Volledige reset van modem inclusief wifi uitgevoerd waarbij ik beide Superwifi punten een fabrieksreset heb gegeven heeft voor dit ene punt geen effect gehad.

Bedraad aangesloten op het modem (dan groen lampje) zie ik het wifi punt wel met een geldig IP adres, ik kan ook inloggen op dat IP adres met het wachtwoord achterop het wifi punt. WiFi is actief, op een eigen SSID, waarop ik ook kan inloggen met het wachtwoord zoals op het wifi punt: dan heb ik ook internet connectie. Echter, in dit geval wordt het dus niet gezien als een extender.
Na ontkoppelen van de ethernetkabel gaat het lampje direct rood branden omdat deze geen draadloze verbinding heeft met het modem (fysieke locatie is 10 cm van modem af, binnen zelfde ruimte)

Details van het wifi punt heb ik in mijn profiel geplaatst. Ik denk zelf dat een update push moet worden gedaan vanuit KPN?

Wat ik dus al heb gedaan:

  • Volledig nieuwe installatie/reset gedaan volgens stappenplan (punt hang nu nog altijd bedraad aan modem)
  • Inloggen op Super WiFi punt zelf en update geprobeerd te forceren

Wat kan ik meer doen?

 

 

Is al eens eerder voorgekomen op dit forum. 

In principe zou het voldoende moeten zijn om de specifieke superwifi 2 direct aangesloten te resetten (dus via de resetknop op de SW zelf. Ingedrukt houden totdat alles paar keer rood knippert) en het dan een 20 min te geven aangesloten laten via ethernet.

Geen resets doorvoeren dan op dat moment doorvoeren op het modem anders valt tussentijds de verbinding weg.

Als dit alles niet werkt is er hulp van een moderator nodig dan moet de situatie handmatig geanalyseerd worden.


Beste BruisTablet,

 

dank voor jouw antwoord. Echter hangt de Superwifi aangesloten en gereset al meerdere uren aan het modem.

Ik heb dit zelfs ook geprobeerd op een volledige fabriekingesteld modem (inclusief wifi instellingen vanuit de fabriek) voor ruim een uur, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Meerdere pogingen in deze vorm geprobeerd (bedraad en onbedraad). Dus dan vrees ik inderdaad hulp nodig te hebben vanuit een moderator zoals jij aangeeft.


Vandaag is door een monteur alles vervangen onder garantie. Ook voor hem was het niet mogelijk de laatste update te pushen.

Vervangen van enkel het defecte super wifi punt bleek ook niet te werken, dus toen werd ook het modem en het nog resterende wifi punt vervangen.

Nu werkt alles weer naar behoren.


Reageer