Skip to main content

Afgelopen week een reset moeten uitvoeren van mijn V12 modem.

Hierdoor kreeg ik de nieuwe firmware: SGEJ10000516.

 

Mijn superwifi werkte na de update niet meer en heb alle 3 disks gereset en opnieuw aan het modem gehangen en de installatie doorlopen met de thuis app.

Alleen moet ik de 1e disk aan het modem laten hangen met de netwerk kabel. Via wifi geen verbinding. Terwijl ik hier lees en ook de app mij laat weten dat ik alle superwifi disks kan plaatsen waar ik wil.

De wifi op het modem staat aan en is in de app als primair gemerkt.

@FrankBroeders Hoi Frank, we helpen je hier graag op weg, ik lees dat je SuperWifi niet meewerkt sinds de update. 

Je vertelt dat jij de KPN Box 12 hebt. Dit modem heeft nu de mesh-update gekregen. Dat betekent dat de wifi van het modem samenwerkt met je SuperWifi. Je hoort daarom inderdaad je SuperWifi draadloos te kunnen aansluiten bij dit modem. Ben je intussen verder gekomen? Zo niet, reset je SuperWifi dan opnieuw en volg onze stappen om SuperWifi te installeren. In dat topic hebben we veel informatie verzameld en het helpt je er stap voor stap doorheen. Als het niet lukt, verwissel de SuperWifi's dan eens van plek.


Hoi Alexandra, nog geen stap verder gekomen. 

Zodra ik tijd heb zal ik nog eenmaal proberen om superwifi opnieuw te installeren met wederom een fabrieksreset.

Lijkt me dat ik alle 3 de wifipunten gewoon reset en 1 voor 1 aansluit op het modem en de stappen via de thuis app volg? Deze blijft na 2 eerdere pogingen al na de installatie van het 1e wifi punt zeggen dat deze losgekoppelt kan worden van het modem. Maar dan werkt hij dus niet meer. (Modem staat als primair gemerkt in de app)


@FrankBroeders Dat is prima. Ik verwacht dat het resetten en opnieuw aansluiten goed helpt. Je kunt inderdaad de stappen in de KPN Thuis app gebruiken, of de stappen in ons SuperWifi topic. Je kunt daarbij ook proberen om de SuperWifi punten van plek te verwisselen. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


Hoi Alexandra,

 

Alles lijkt nu draadloos te werken. Deze week begon opeens het lampje blauw te knipperen (software update) van de wifi extenders. Daarna heb ik de netwerk kabel losgekoppelt en een voila een groenledje en mijn hele netwerk is nu draadloos.

 

 


@Alexandra Alles leek te werken, maar na enkele dagen staan de punten vaak op oranje/geel. Wederom het 1e punt aan de kabel gehangen en het leek goed. Tot nu opeens mijn superwifi in homeoffice zijn internet/wifi verloor en ik niet kon verbinden met wifi via de andere punten. Deze nu tijdelijk uitgezet en wifi werkt weer via de box en de 2 andere punten……

 

Blijft beetje aanmodderen en niet echt stabiel


@FrankBroeders Het is nog niet optimaal lees ik. Gebeurt dit nadat je je SuperWifi gereset en opnieuw aangesloten hebt? Of heb je intussen iets anders geprobeerd? Bij een oranje lampje is het goed om dat SuperWifi punt wat te verplaatsen, om de optimale plek te vinden. Je kunt de SuperWifi's ook eens omwisselen, om te kijken wat dat uithaalt.


@Alexandra  Beetje weer late reactie werk is beetje druk dus wat weinig tijd om zaken uit te proberen.

Vandaag opeens weer op de 2 losse wifi punten een oranje/geel lampje en slechte verbinding. Na een restart alles weer groen. 

Afgelopen week nog geprobeerd om het wifi punt beneden van de de V12 af te halen. Maar dat geeft een rood lampje en wil niet werken. Na opnieuw aansluiten alles inclusief modem moeten rebooten want het hele netwerk was instabiel.

De Thuis app blijft me maar feliciteren dat mijn modem nu een wifi punt is en ik alle wifi extenders draadloos kan gebruiken. Maar helaas in de praktijk wil het maar niet lukken. En weer een volledige reset en installatie proberen wordt een beetje een waste of time.


@FrankBroeders Hoe lang geef je het SuperWifi punt de tijd, voordat je 'm loskoppelt van de Box 12? Het is belangrijk dat het SuperWifi punt minimaal 30 minuten de tijd krijgt om een goede verbinding tot stand te brengen. Heb je het intussen ook al eens met een van de andere SuperWifi's geprobeerd, door ze te verwisselen?


@Alexandra Volg de aanwijzingen in de thuis app wanneer die aangeeft dat de wifi klaar is.

Nog niet met een ander punt geprobeerd, wil ik maandag proberen als ik wat meer tijd heb.