Skip to main content

Hallo,

Mijn upload en download zijn erg laag. Ik zou theoretisch 100 mbit kunnen hebben maar het blijft op 20 mbit hangen.

Als ik in de KPN thuis app kijk, dan zie ik vreemde namen in het wifi overzicht. Ik heb het password gewijzigd en de vreemde namen waren weg. Daardoor haalde ik nog 40 mbit.

Nu zijn die vreemde apparaten er weer en heb ik weer 20 mbit.

Herkennen jullie dit?

Bijgevoegd een foto van de vreemde namen.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

 

Chinese mafia 😉


Woon je naast een Chinees restaurant??

🤣

Maar nu serieus, zouden het apparaten van je buren kunnen zijn??


Misschien die WiFi versterkers even resetten.


De vraag is, hoe kunnen zo snel m’n wachtwoord hacken?

Het oude onmogelijke wachtwoord dat achterop experia box zat hadden ze gehacked en nu vlak nadat ik het veranderd heb alweer!


Heb je wifi versterkers in huis?


Hon Hai Precision Co is een grote fabrikant van netwerkinterfaces. Als ik naar mijn netwerk kijk via mijn Pi-Hole dan komt ie ook voor op het IP-adres van de onboard netwerkinterface van mijn desktop PC. Mogelijk dat een apparaat deze naam meegeeft als hostname in plaats van de daadwerkelijke naam. De “FE:60:6D:57:9E:C9” herken ik dan weer niet, voor de zekerheid nog even de Mac Vendor Lookup gedaan en ook hier komt ie niet voor. Dat zegt echter niets behalve dat het geen geregistreerd Mac-adres blok is. Mogelijk van een wat kleinere fabrikant of onderdeel van een ‘randomised MAC’ van bijvoorbeeld een iPhone of Android smartphone. Met enige regelmaat zie ik ook dat deze dan geen hostname meegeven.


Ja, ik heb 2 super wifi apparaten.

wel raar dat m’n snelheid halveert met hun erbij. Sowieso is m’n snelheid erg traag.


Hon Hai Precision is het moederbedrijf van Foxconn, een van de grootste of misschien wel grootste elektronica fabrikant ter wereld. 


Nog van harte welkom op ons forum @Anil E!

Goed om te zien dat er al zoveel hulp toegesneld is in jouw topic, zo te zien ben je al goed op weg geholpen met de informatie die hier gedeeld is. Hoe staat het er intussen voor? Heb je je SuperWifi's nog gereset en opnieuw geïnstalleerd? Je leest hier alles over de installatie en gebruik van SuperWifi. We horen graag of je er uit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Ja, ik heb 2 super wifi apparaten.

wel raar dat m’n snelheid halveert met hun erbij. Sowieso is m’n snelheid erg traag.

Zijn de SuperWiFi's draadloos verbonden? Of bekabeld aangesloten? 


De vraag is, hoe kunnen zo snel m’n wachtwoord hacken?

Hoe snel is "zo snel"? Binnen een paar uur? Dagen? Weken?

Woont u alleen? Heeft u huisgenoten? Bedenk je dat iemand ook apparaten aan kan melden op het netwerk via WPS. Daarbij is het WiFi wachtwoord niet nodig.


Heb je hier ook iets aan?


 

Herkennen jullie dit?

Bijgevoegd een foto van de vreemde namen.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

 

Ook voor @NHendriks 

Alle MAC adressen met in 2de positie een 2, 6,A of E  zoals hier dus FE  zijn randomised adressen, waarschijnlijk een mobiel apparaat waar de Randomised MAC / WiFi privacy functie aanstaat.

Dus deze herken je dan ook niet en staat daarom niet in een MAC vendor lijst.

Maar zal een telefoon en of tablet zijn…

 


Ik zie alleen maar wifi extenders in dat rijtje staan, en als jij 4 wifi-extenders in gebruik hebt, klopt dat precies.

 


Ik zie alleen maar wifi extenders in dat rijtje staan, en als jij 4 wifi-extenders in gebruik hebt, klopt dat precies.

 

Hetgeen waar je nu naar kijkt duidt op met welk wifipunt het betreffende apparaat verbonden is. Dus in dit geval allemaal met hetzelfde punt.


@Anil E We hebben nog geen nieuwe reactie van je gezien. Ik hoop dat dat een goed teken is, dankzij alle hulp die hier in jouw topic geboden is. We lezen graag hoe het afgelopen is, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Nog even geen tijd gehad om te checken. Ga ik vandaag weer doen.