Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuwe computer en heb hiervoor een ethernet aansluiting nodig, hierom had ik de oude dualband wifi versterker gepakt. Nou valt de ethernet hiervan regelmatig weg 3 a 4 keer per dag. De lampjes blijven dan wel dezelfde kleur als normaal, de bovenste blauw en de wps paars beiden knipperen niet. Op de KPN thuis app is de wifiversterker dan ook verdwenen en de enige methode om hem weer aan de praat te krijgen is de wifi versterker opnieuw aan en uit zetten. 

Kan ik dit nog oplossen of heb ik een nieuwere wifi versterker nodig?

 

 

Is de versterker bekabeld aangesloten op de Experiabox of KPN Box? 


Is de versterker bekabeld aangesloten op de Experiabox of KPN Box? 

Als WPS paars is zal deze draadloos zijn, Gezien deze of blauw ( Goede koppeling ) of Paars ( Minder goede koppeling ) aangeeft.

Op kabel heb je goede aanvoer ofwel Blauw tenzij je aanvoerkabel niet lekker is.

 

En het feit dat deze paars is zegt gelijk al wat meer... je aanvoer is niet ( Goed ) en hoe minder goed hij is zegt een paars lampje niet alleen .

Is dat minder goed maar hierdoor alleen wat langzamer of is het minder goed op de grens van wel niet werkend. 

Als deze wel op Kabel zit vanaf ExperiaBox is deze kabel niet goed en koppeld hij nu op WiFi, Als hij op WiFi zit zal mijn advies zijn kijk eens met telefoon waarop je WiFi Man oid installeerd eens wat je ontvangtsniveau is naast de DualBand versterker.


Een nieuwe computer kan ook op wifi toch?

Als deze versterker paars brand, en dus draadloos gebruikt word via 5ghz, ben je blijkbaar niet heel ver het modem. Dan zal de pc verbinden met de wifi van het modem ook wel lukken.

 

 


Een nieuwe computer kan ook op wifi toch?

Als deze versterker paars brand, en dus draadloos gebruikt word via 5ghz, ben je blijkbaar niet heel ver het modem. Dan zal de pc verbinden met de wifi van het modem ook wel lukken.

 

 

Niet iedere nieuwe Computer kan op WiFi zeker niet als dit om een Desktop gaat hierbij is WiFi toch echt meer de uitzondering dan de regel.

99% van de High-End systemen vindt je echt geen WiFi op het Mobo. Vooral omdat hierbij de wens er ook niet is ( Deze zetten hun systeem toch op LAN )

Â