Skip to main content

Goedenavond,
 

Ik heb een Experia box 12 en twee bedrade experia wifi punten. Ik heb echter vaak last van matige verbinding (laptop werk) maar vooral het streamen van TV, o.a. Viaplay is erg problematisch
Moet ik nu toch overstappen op twee super wifi punten? Ik heb uit frustratie het abonnement van Viaplay al opgezegd. 
Hoor graag, groet Sander

Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten op het modem?


Ja de tv beneden op een experia WiFi punt en de ps5 boven op een Experia WiFi punt. 


Heb je een switch in het netwerk?


Ja aangesloten op experiabox 12 maar de experia WiFi punten zijn direct aangesloten op box 12. 


Je hebt één tv ontvanger?? Wat is er nog meer aangesloten op het modem? Heb je zonnepanelen met een sma ontvanger toevallig?


Nee twee tv ontvangers. Ik heb wel zonnepanelen maar geen idee of dat een sma ontvanger is. Gaan via WiFi (niet bekabeld) 


Is de tweede ontvanger aangesloten op de switch?


Ja de tweede ontvanger wel maar tevens bekabeld vanaf de switch 


Dat bekabeld bevalt me wel😉. Heb je met het kopen van de switch rekening gehouden met igmp snooping? Ik vermoed namelijk dat het daarmee mis gaat.


Het is een TP Link. Maar de switch staat los van m’n bekabelde experia WiFi vanaf experia box 12 waar direct mijn tv ontvanger op aangesloten is. En die stoort het meest bij streamen. 


Een tv ontvanger moet direct op het modem of op een switch die igmp snooping ondersteunt.  Anders wordt de stream naar alle clients gestuurd incl. de wifi versterkers wat instabiliteit als gevolg heeft. Maak de ontvanger maar een paar dagen los van het netwerk.  Ben benieuwd of het probleem er dan nog is.


Dat zal ik doen. Dank voor het meedenken en de tips 👍