Skip to main content

Onze meterkast+glasvezel+V10 zit in de schuur waar ik ook wifi gebruik. 30 meter verder in ons huis staat een bedraad superwifi punt. Deze zorgt voor wifi op de begane grond.

Dit superwifi punt wil ik op de 1e verdieping zetten en op de begane grond het oudere vierkante wifi punt neerzetten omdat deze ook utp uitgangen heeft waarmee ik o.a. de televisie en het wifipunt op de verdieping mee kan verbinden.

Echter als ik dit probeer valt de wifi op de V10 in de schuur uit. Het lijkt wel als de V10 wel de ronde superwifi tolereert maar niet de oudere vierkante versie.

Doe ik wat verkeerd of probeer ik iets voor elkaar te krijgen wat überhaupt niet lukt?

Tja... helaas voor u, maar dit hoort zo. U zult dus denk ik nog een SuperWiFi aan moeten schaffen...


Een extra super wifi punt gaat mij niet helpen. De superwifi punten kun je niet doorlussen doordat er slechts alleen een ingang in zit. Ik wil de wifi punten bedraad aansluiten 


Superwifi moet bedraad aangesloten zijn. Ook als deze naar 1e verdieping verhuist moet deze verbinding hebben met de v10 via de ethernetdraad anders wordt de wifi op de v10 uitgezet.


Een extra super wifi punt gaat mij niet helpen. De superwifi punten kun je niet doorlussen doordat er slechts alleen een ingang in zit. Ik wil de wifi punten bedraad aansluiten 

De SuperWiFi sluit u dan in de schuur aan op de Experiabox ter vervanging van het WiFi van de Experiabox zelf wat uitvalt.

De zwarte SuperWiFi 2.0 heeft 2 poorten. Daarnaast kunt u natuurlijk altijd een switch inzetten:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052


Bedankt allen ik ga het uitvoeren zoals @Nick83 aangeeft 


@MarisB ik zie dat er al goed advies is gegeven in dit topic. Laat je weten of de tips hebben geholpen?


Ja topic kan wat mij betreft op slot 


Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. :)

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten.Â