Skip to main content

Mijn experia box is geinstalleerd door een monteur in mijn meterkast, wat misschien niet ideaal was/is, omdat er een flink dikke betonnen muur zit voordat het signaal dus in mijn woonkamer terecht komt. Nu zit ik een beetje rond te kijken wat ik nu het beste kan doen, om mijn signaal te versterken. 
Mijn vraag is dus een beetje als volgt, kan ik nu beter een wifi-extender halen of beter een powerline adapter kit?! Ik kom er zelf niet helemaal uit namelijk…

alvast bedankt iedereen!!

Doe de Wifimanager vaak krijg je een goed aanbod voor wifi extenders.  Neem nooit powerlines!!!


hoi joep,

thnx voor je reactie!!

maar neem nooit powerlines?!
Wat heb je daar voor reden voor dan? 
lijkt me wel handig om te weten aangezien mijn keuze dus afhankelijk is van de voor- en/of nadelen van alle twee…

 


hoi joep,

thnx voor je reactie!!

maar neem nooit powerlines?!
Wat heb je daar voor reden voor dan? 
lijkt me wel handig om te weten aangezien mijn keuze dus afhankelijk is van de voor- en/of nadelen van alle twee…

 

Omdat powerline adapters baggertroep is. Als het electriciteitsnet gemaakt was om ook internet te transporteren is dat de enige manier hoe je alles zou aansluiten. Dit is het uiteraard niet. Stroom heeft een drietal draden. Fase nul en aarde. Een ethernetkabel heeft 4 getwisten paren. Dat is wat nodig is om te internetten en eventueel om wifiversterkers op aan te sluiten. 


Hallo @Melanie Post Uiterweer , als je een glasvezelverbinding hebt, hoef je maar 1 netwerkkabel naar de huiskamer aan te (laten) leggen en kun je de modem/router, die je van KPN in bruikleen hebt, in de huiskamer plaatsen, dan heb je meteen betere wifi en een kort bekabeld lijntje naar de tv-decoder en naar de vaste telefoon.