Skip to main content

In de garage zitten bij ons vaak wat jongeren. Ik wil daar een wifipunt ophangen met een andere naam. Ik heb daar een experia wifi gehad die was opgenomen in het mesh netwerk met 2 superwifi punten. Dit resulteerde echter in vreemde problemen met de beveiligingscamera's, dus de experia wifi weer weggehaald.

Nu kan ik een andere accespoint kopen, maar ik bedacht me dat ik misschien ook wel het experia punt als accesspoint kan gebruiken? Dus gewoon helemaal los van het mesh netwerk in huis?

Juist daarvoor is het wifi gastnetwerk uitermate geschikt. Bijzonder is wel dat de camera's moeilijk doen met de experia wifi. Je kunt em niet als stand alone gebruiken. 


Je kunt "extra wifi" aanmaken, maar daarmee kun je nog steeds het hele netwerk benaderen.  Een gastennetwerk is natuurlijk wel bedoeld  om anderen wifi te bieden maar buiten je eigen netwerk te houden.

Dit kun je instellen door in te loggen, of dmv de thuis app.


Dankje. Alleen is de kpn thuis app niet al te best. Na een poosje zie ik de wifi punten niet meer terug. Extra wifi aanmaken lukt niet en op mijn modem heb ik nog niet de nieuwe software

Probleem met het mesh netwerk is, vermoedelijk, dat er tussen 3 punten overlap is en er een gebied in mijn tuin ontstaat waar het bereik even sterk is. Camera's maar ook andere apparaten lopen hier op vast. 

Maar goed, stand alone gebruiken kan dus niet, weet ik dat.