Skip to main content

Zie hier.

De Experia Wifi box.

 

Als ik over een paar maanden overstapt naar KPN tv+, krijg ik de Box12.

Nu heb ik de V10.

Ik heb gelezen dat WIFI o de Box12 minder is.

En de Emphase (van de zonnepanelen) zit in de meterkast op ongeveer 11 meter afstand van de Experiabox. 

We hebben een beneden appartement en de slaapkamer is naast de meterkast.

(de glasvezel komt bij ons in de woonkamer in de uiterste hoek binnen en daar zit behalve de glasvezel box ook de Experiabox.

Nu met de V10 is WIFI bijna altijd aanwezig (soms is hij rood (het WIFI lampje op de Emphase).

 

Als ik deze Experia Wifi box in de slaapkamer zet (daar zit een UTP kabel die op de KPN tv decoder is aangesloten) kan ik dan dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken?

Of moet dat een uniek eigen gebruikersnaam en wachtwoord zijn?

 

@joop2011,

Ik neem aan dat je huidige ontvangers via een ethernetkabel direct op de V10 aangesloten zijn.

Waarom dan niet gewoon de nieuwe TV+ ontvangers ook via ethernet en dan gewoon de V10 behouden?Stuur je de Box 12 gewoon retour, het is niet verplicht deze te gebruiken.


@Verse Muntthee. 

Dank je.


Ik zag bij deze Wifi Experia nog iets vreemds staan:

 

Gemakkelijke installatie
Neemt volledig automatisch de WiFi gegevens over van V8, V9, V10 en V10a Experiabox
Zet volledig automatisch de WiFi uit op je V8, V9 of V10 Experiabox

 

Als dat zo is, is hij zinloos, wand de Wifi op de Experiabox of Box12 moet natuurlijk blijven werken.

 

Werkt hij ook via de Box12?

 

De V10 is goed (de beste dacht ik).

Maar de Box12 is wel enkele jaren nieuwer.

Wat is het voordeel van de Box12 t.o.v. de V10?


Graag gedaan.

Nog het antwoord op je eigenlijke vraag🙂:

Bij V8 tm V10 zet een Experia Wifi de wifi op het modem uit, en neemt deze de netwerknaam en wachtwoord vanzelf over.Bij de V10A en Box 12 blijft de wifi op het modem actief en werkt deze samen met het modem(ook met zelfde netwerknaam welke automatisch word overgenomen).


De V10 is goed (de beste dacht ik).

Maar de Box12 is wel enkele jaren nieuwer.

Wat is het voordeel van de Box12 t.o.v. de V10?

De V10 is inderdaad de beste, weinig klachten over.Box 12 zit nog steeds vol met verschillende bugs en is zeker niet zo stabiel.Eigenlijk te gek voor woorden dat dit nog steeds niet op orde is.

Als je de volledige snelheid haalt is er geen merkbaar voordeel met de box 12 m.i.Alleen dat ie samenwerkt met Experia wifi en Superwifi zonder dat wifi uit moet misschien.

 


Wat is het voordeel van de Box12 t.o.v. de V10?

​​​​​​@joop2011 de KPN Box 12 ondersteunt wifi 6 ax en de V10 ondersteunt maximaal wifi5 ac

De KPN Box 12 ondersteunt mesh wifi met de KPN versterkers en de wifi op de modem blijft dus actief.

De V10 ondersteunt geen mesh en de wifi op de modem moet uit met de KPN-versterkers.

 

 


Als ik over een paar maanden overstapt naar KPN tv+, krijg ik de Box12.

Is dat zo? Waar staat dat?


@Nick83 

Hier ergens in dit topic gelezen.😉


@Nick83

Hier ergens in dit topic gelezen.😉

En was dat niet een specifieke situatie van iemand die nog een v8 of v9 had?


@Nick83

Hier ergens in dit topic gelezen.😉

En was dat niet een specifieke situatie van iemand die nog een v8 of v9 had?

 

Mogelijk, dat durf ik niet te zeggen.

 

Werkt de DIW7022 op de V10 ook 100%?


@joop2011 ,

Bekabeld werkt ie gewoon 100% met de V10.Via wifi zit het wat anders.


Ik heb alles bekabeld, dus dat is geen probleem.😉


Dan gewoon lekker V10 aanhouden😉


Hallo @joop2011 zie onderstaand geadviseerd en ondersteund aansluitschema voor de 7022