Skip to main content

Ik heb sinds gisteren experia wifi aangeschaft via marktplaats. Tevens heb ik 2 netwerk switches via marktplaats gekocht (GS108EV3).

 

Mijn setup is als volgt:

 

Woonkamer(begane grond):

Modem V10 - switch - experia wifi(primair)

 

Kantoor(eerste verdieping)

Switch - experia wifi

 

Schuur(tuin):

Experia wifi

 

Al deze apparaten zijn bekabeld verbonden. 

Vorige week had ik beneden een router naast de modem staan en op kantoor de verouderde kpn wifi versterker. Met deze setup haalde ik binnen een snelheid van 175 mbps(200mbps max op adres). Echter in de tuin te weinig bereik. Vandaar de experia wifi.

 

Echter de snelheid welke ik nu op elke locatie haal is 50mbps. En dit is gemeten direct naast de experia wifi.

Bekabeld haal ik nog wel een snelheid van 185 mbps

 

Hoe kan het dat ik met deze setup geen hogere snelheden meer haal.

Bereik is wel beter maar de snelheid is minder. Ook de stabiliteit is een stuk slechter. Valt vaak weg.

 

Is de wifi van de v10 wel uit? Heb je de experia wifi's wel allemaal gerest?


V10 wifi staat uit(lamp is uit en ook via inlog op de browser te zien dat deze uit staat)

Alle experia wifi's hebben een reset gehad en zijn verbonden dmv de kpn thuis app. Dus incl qr code scannen


Ok dat klinkt goed. Ik heb drie experia wifi's en ben er erg tevreden over. De grote vraag is dus waar gaat het mis.  Ik zou toch gaan testen.  Eerst kijken wat er gebeurt als er één experia aan het modem hangt. Gaat dat goed dan een tweede direct op het modem dus zonder de switch en zo langzaam uitbreiden.  Dit om uit te sluiten dat er een kabelbreuk is of dat een switch niet helemaal goed werkt.  Zijn er tv ontvangers aangesloten op de switch?


Als ik 1 switch aansluit heb ik ook maar 50mbps. Zelfs als alle andere netwerkkabels zijn verwijderd. Dus incl tv ontvangers en pc's. 

 

Echter heb ik op dit moment op 1 experia 155 en de andere 55mbps.

Zeer vaag allemaal


Hou je er wel rekening mee dat er een minuut of langer tussen zit voor het toestel waarmee je mee overschakelt naar het dichtstbijzijnde wifipunt en dan ook nog de keuze gaat maken tussen de 2.4ghz band en de 5ghz band? Het is niet van ik meet bij experia wifi één en loop maar experia wifi twee dat je toestel dan meteen overschakelt. Bij mij duurt het een paar minuten. 


Ook dat maakt niks uit. Zelfs na enkele uren met de experia verbonden te zijn is de verbinding nog traag en wordt ook af en toe verbroken.

Moeten de experia wifi's direct met de modem verbonden worden of mag de switch hier tussen zitten? Dienen de switches nog geprogrammeerd te worden?


Hoi @remcor32, welkom op ons forum!
Ik zou zo ook niet precies weten waar dit hem in zit.
Op het Netgear forum kom ik deze tegen: Netgear ProSAFE GS108Ev3 (very slow) met volgens mij precies hetzelfde probleem. Helaas staat er verder geen oplossing voor.


Ik heb de experia versterkers nu direct op de modem aangesloten en de switch op de versterker en dan gaat het wel goed.

Snelheid is nu weer in orde


oh goeie! Bedankt voor je terugkoppeling!