Skip to main content

Ik heb een Experia WiFi versterker. Zit op de router achter mijn modemĀ  box 12. Helaas WiFi verbetert niet, experia doet niks. Wat moet ik doen?

Ā Superwifi kopen


Hoi Pauwerful,

Ā 

Dank je wel. Werkt de superwifi wel achter een router?


HeyĀ @Ton11Ā wat gaat er mis met de experia wifi? Je hebt em toch wel met een kabel aangesloten op het modem?


Hoi Joep,

Ā 

Ja ik heb het met een kabel aangesloten. Maar achter een router. Dus eerst het modem, dan de router dan de experia. En hij doet het niet.


Hoi Joep,

Ā 

Ja ik heb het met een kabel aangesloten. Maar achter een router. Dus eerst het modem, dan de router dan de experia. En hij doet het niet.

Dat moet gewoon werken. Maar zend die een andere netwernaam uit dan de KPN Box? Heeft u wel eens ingelogd op de Experia WiFi?

Is er een reden dat de router er tussen zit? Ik heb het ook zo hoor. Bewust. En het werkt perfect. Maar ik gebruik het WiFi van de KPN Box niet. En de tussenliggende eigen router heeft niet eens WiFi.

De tussenliggende router bij u, staat die wel echt in routermode? Of heeft u hem in accesspoint of bridge mode gezet? Want dan word het weer een ander verhaal...


Hoi Nick 83,

Ā 

Goed om te horen dat het zou moeten werken. De router zit er tussen omdat ik beneden en boven een aantal TV's en pc's heb staan. Het lukt me niet om in te loggen op de experia WiFi. Ik kan niet achter het ip adres komen. Ik heb windows 11, maar het lukt me niet. Weet u dat misschien. En eerlijk gezegd weet ik ook niet of de router in routermode staat.Ā 

Ā 


Kunt u inloggen op de router? Wat is het merk en type van die router? U heeft die router niet voor WiFi? Kunt u die router dan niet vervangen voor een switch? Dat zou misschien een stuk beter zijn.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Het kan ook zo zijn dat het ding dat u "router" noemt eigenlijk een switch is... ? Maar daarvoor even merk en type noemen graag.


Hoi Nick 83,

Ā 

De router zit verstopt in de meterkast. Ik kom er niet zomaar bij. Merk is 3com. Ik weet niet hoe ik daar op moet inloggen.

Ā 

Ik moet dat gaan bekijken. Je hebt me een goede richting aangegeven. Dank je wel