Skip to main content

Ik heb ooit omdat mijn wifi signaal hier op het schip waar ik woon door al het staal dusdanig slecht was en na een check via de klantenservice twee Experia Wifi punten gekregen.

Nu is er eentje kapot; de powerled licht groen op, gaat daarna knipperen, wordt even rood en gaat weer uit en verder gebeurd er niets.

Ik heb een reset geprobeerd via de Resetknop en via de stroom eraf voor 1 minuut maar dat helpt niet.

Dus de Klantenservice gebeld en gevraagd of ze een nieuwe kunnen opsturen. Ik kreeg een dame aan de lijn die ik alleen maar hoorde zeggen ‘even kijken….’ en dat wel 5 minuten lang. Toen zette ze me in de wacht en na 15 minuten kwam ze terug aan de lijn met de boodschap dat de Experia Wifi niet meer geleverd wordt. Ik zeg prima, maar nu dan? Ik weet van de Super Wifi punten dus ik zeg kun je die niet doen dan? Nee, dat kan niet maar wel als ik er voor betaal;  of ik eventjes €129,00 wil betalen dan! Ik zeg nou, ik ben al bijna 40 jaar klant bij KPN en alles hoe het ervoor heette dus ik stel voor om eens als Klantenservice een trouwe klant te helpen om eens iets leuks te doen in de vorm van gratis Super Wifi.

Nou, echt niet volgens de dame…

Ik vind het bespottelijk dat er apparatuur van KPN stuk gaat waardoor ik een probleem heb maar dat dit alleen kan worden verholpen als ik €129,00 betaal. Ik ga hier niet mee akkoord en ik zou willen dat een moderator mij hierover gaat benaderen.

Op marktplaats staan er diverse Experia Wifi's te koop.


Wat wifi aangaat is KPN niks verplicht. Je binnenkomende verbinding moet in orde zijn.Wifi van het modem ook. Maar als dat niet voldoende blijkt, omdat je wat groter woont, dikke betonnen vloeren en muren hebt, of in een stalen schip woont, dan is er extra apparatuur nodig om je wifibereik te vergroten. Die kun je of zelf gaan aanschaffen en installeren, of je kiest de versterkers van KPN. Maar die koop je ook. Dat de Experiawifi’s voorheen gratis werden uitgedeeld heb je geluk mee, maar dat is nu eenmaal niet meer zo. 

KPN ondersteunt met het uitbreiden van je wifisignaal, door wifiversterkers aan te bieden,  nu dus Superwifi’s (die veel beter zijn dan de Experiawifi’s), en evt kan het betaald voor je geïnstalleerd worden. 


Ok, duidelijk dat de Experia Wifi niet meer aangeboden wordt. Maar hier staat toch duidelijk dat wanneer je wifisignaal niet goed is, KPN je Super Wifi aanbied: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

  • Als het nodig is, bieden we je SuperWifi punten of een nieuwe modem aan

Uiteraard moet dan het wifi signaal onvoldoende zijn en dat moet blijken als je die Wifimanager gebruikt. Dat laatste wil ik dus doen terwijl er iemand van KPN meekijkt (als dat kan).


Hallo @_ferret_ ,

Je kunt zelf de Wifimanager uitvoeren. De kans is groot dat je dan een aanbod krijgt om SuperWifi-punten aan te schaffen tegen een gereduceerd tarief. 
 

Je gaat SuperWifi niet gratis van KPN ontvangen nadat je de Wifiimanager hebt doorlopen. 


Hoi @_ferret_ en bedankt voor jouw bericht.

 

Wat wifi aangaat is KPN niks verplicht. Je binnenkomende verbinding moet in orde zijn.Wifi van het modem ook. Maar als dat niet voldoende blijkt, omdat je wat groter woont, dikke betonnen vloeren en muren hebt, of in een stalen schip woont, dan is er extra apparatuur nodig om je wifibereik te vergroten. Die kun je of zelf gaan aanschaffen en installeren, of je kiest de versterkers van KPN. Maar die koop je ook. Dat de Experiawifi’s voorheen gratis werden uitgedeeld heb je geluk mee, maar dat is nu eenmaal niet meer zo. 

KPN ondersteunt met het uitbreiden van je wifisignaal, door wifiversterkers aan te bieden,  nu dus Superwifi’s (die veel beter zijn dan de Experiawifi’s), en evt kan het betaald voor je geïnstalleerd worden. 

Ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten. Ik snap dat het zuur is wanneer zoiets geld kost maar ik kan er niet voor zorgen dat je gratis Super wifi punten krijgt toegestuurd omdat de Experia Wifi kapot is. 

 

Hallo @_ferret_ ,

Je kunt zelf de Wifimanager uitvoeren. De kans is groot dat je dan een aanbod krijgt om SuperWifi-punten aan te schaffen tegen een gereduceerd tarief. 
 

Je gaat SuperWifi niet gratis van KPN ontvangen nadat je de Wifiimanager hebt doorlopen. 

Hele goede tip dit van @Noordzee, hopelijk heb je hier inmiddels naar gekeken!


Volgens mij worden in dit topic 2 zaken door elkaar gehaald.

KPN geeft ontvangers en Router/modems in bruikleen. Wifi versterkers, switchen, kabels, etc verkopen ze of geven ze gratis weg.

Bij de laatste categorie gelden dus de normale wettelijke regels ten aanzien van garantie.