Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een tweetal Experia vierkante versterkers.

Een versterker is aangesloten op de router.

de andere staat op een slaapkamer om het signaal te verlengen naar de zolder.

echter deze laatste versterker wordt niet gevonden door de home app.

 

Weten jullie wat er mis gaat?

 

ik hoor het graag.

 

groet

 

arjan

 

ter aanvulling, ook de nefit easy thermostaat maakt sinds een aantal dagen geen contact meer.

beide storingen lopen gelijk op.

is er toevallig een update o.i.d. geweest waardoor dit ongemak wordt veroorzaakt?


Nogmaals ter aanvulling. Ook beide wifi versterkers hebben al meer dan een jaar naar wens gewerkt. Pas sinds een aantal dagen werkt de versterker op de slaapkamer niet meer.


ik heb ook sinds een viertal dagen hetzelfde probleem.

mijn 2e experia versterker en de thermostaat worden niet meer gevonden.

de wifi van de experia box zelf nog wel.

 

zie melding

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Welke Experiabox heeft u? Of de KPN Box? Heeft u hem al eens opnieuw opgestart? 


Hoi Nick,

Ik heb de experia box v10

Bedoel je met herstarten: opnieuw aan en uitzetten, op de herstel knop drukken of  bedoel je de knop aan de zijkant met de twee pijlen?

Groet

 

arjan

 


Hallo @Maasbroekseblokken, wat gek! Er is wel een update voor de Experia Wifi geweest, maar die moet natuurlijk niet voor verslechtering zorgen. Je kunt de Experia Box inderdaad gewoon eens uit- en weer aanzetten. De tweede Experia Wifi heb je ook bekabeld aangesloten? De Experia Wifi zou je allebei eens kunnen loskoppelen en resetten en dan met de Thuis app opnieuw installeren.


Hallo Marcia,

 

Zoals ik telefonisch ook al aan heb gegeven. Ik heb de Experia Box al opnieuw aangezet. De andere twee opties heb ik ook geprobeerd ( de herstel knop indrukken en de knop aan de zijkant met de twee pijlen). Tevens heb ik de versterker aan en uit gezet. Bij de versterker heb ik ook de kabel vervangen. Maar ook dat werkt niet. Bij de versterker op de slaapkamer blijven de twee linker lampjes groen branden.

Het opnieuw installeren met de thuis app heb ik ook geprobeerd. echter deze vindt de versterker op de slaapkamer (nog) steeds niet.

Ook maakt de Nefit thermostaat nog steeds geen verbinding met de wifi.

hopelijk heb ik je vragen hiermee beantwoord en kun je me verder helpen.

groet

 

arjan

 

 


Ik werk thuis en dat gaat op dit moment echt heel lastig.

 


Hoi Nick,

Ik heb de experia box v10

Bedoel je met herstarten: opnieuw aan en uitzetten, op de herstel knop drukken of  bedoel je de knop aan de zijkant met de twee pijlen?

Ik bedoelde eigenlijk de versterker opnieuw opstarten. 


Hoi Nick,

Zoals ik naar Marcia ook al aangaf, ik heb deze via de aan uit knop ook al meermaals op uit en weer aan gezet.

Tevens heb ik de volledige kabel vervangen tussen de versterker op de slaapkamer en de muuraansluiting op de slaapkamer. met een cat 5 kabel

 

Ik heb het kastje van nefit van de de aansluiting gehaald en opnieuw laten verbinden.

 

ik hoor het graag.

 

groet

 

arjan

 

 

 


@Maasbroekseblokken dan heb je wel al veel geprobeerd inderdaad. Zou je nog eens een screenshot willen maken van de app? Ik krijg meerdere signalen dat mensen na de update een punt kwijt zijn in de Thuis app. Ik wil je gegevens graag dorgeven richting de technische collega's.


Hoi Marcia,

kun je specificeren waar je precies een screenshot van wil hebben?

een voorbeeld o.i.d.?

al vast bedankt.

 

arjan


Ja sorry, van de thuis app. Welke apparaten je daar nu wel in ziet. En of je ook bijvoorbeeld een lege plek ziet of een foutmelding o.i.d.?


Als u inlogt op de Experiabox:

http://192.168.2.254

Ziet u dan wel beide versterkers staan bij de aangesloten apparaten?


Hoi Marcia en Nick,

 

als ik inlog zie ik alleen de versterker in de meterkast bij de experia box.

de versterker op de slaapkamer ziet de home app niet. ik krijg hem ook niet toegevoegd.

er branden ook andere lampjes als bij die in de meterkast.

daar brand een groene/blauwe/niks/groene.

boven is het tweemaal groen/groen/niks/niks.

 

kunnen jullie hier iets mee?

ook de digitale thermostaat doet het nog steeds niet.

 

groet

 

arjan


Dan lijkt het toch los te staan van de Thuis app. Heb jij beide Experia Wifi's al eens van plaats verwisseld? Blijft het probleem zich dan voordoen bij de Experia Wifi die je dan bij je V10 neerzet? Of blijft het probleem in de slaapkamer? In dat eerste geval zou je die Experia Wifi nog eens kunnen resetten.


Hoi Nick en Marcia,

 

Ik heb de Experia kastjes omgewisseld. Ze aan en uit gezet.

Ik heb de experia box aan en uit gezet.

ik heb de experia box reset met een paperclip.

 

echter het kastje boven blijft gedoe geven.

na de omwisseling doet het kastje van boven het wel beneden in de meterkast.

maar bij die van boven branden nu niet twee groene lampjes.

Het eerste lampje brand nu groen en het tweede knippert blauw. maar de home app kan hem niet vinden.

niet als bestaande versterker en ook niet als een nieuwe.

 

kunnen jullie mij verder helpen.

het thuiswerken met twee personen blijft erg lastig op deze manier.

 

ik hoor het graag.

 

groet

 

arjan


Begrijp ik nu goed dat als je de Experia Wifi's omwisselt, dat het probleem op de slaapkamer blijft bestaan? Dus dan nu bij de andere Experia Wifi? En je hebt die Experia Wifi dan wel bekabeld aangesloten?


Vandaag 4 medewerkers gesproken en ruimt 3 uur aan de telefoon gehangen. Weer niet kunnen werken.

Morgen komt er eindelijk een monteur kijken.

 

Ik heb geprobeerd een oplossing te vinden via forum, telefoon thuisapp, wifimanager en de mail.

Jammer dat dit in totaal 1.5 week heeft geduurd.

 

Erg jammer, vooral omdat we met twee personen thuiswerken.

 

Dit allemaal na 1 update.

 

toch bedankt!


Wat jammer dat dit je zoveel tijd kost! Fijn dat er vandaag een monteur komt. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan even weten?


Goedemiddag,

 

De KPN monteur is geweest hij heeft het probleem meteen kunnen verhelpen. (niks dan lof, wat een prettige monteur. TOP:thumbsup: )

Hij gaf aan dat dit een bij KPN bekend probleem was welke ontstaan is na de update van de experia box.

Erg jammer dat dit ons een ruime week gefrustreerd (niet kunnen) thuiswerken heeft opgeleverd.

Wat jammer dat dit je zoveel tijd kost! Fijn dat er vandaag een monteur komt. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan even weten?

Graag hoor ik wat jullie voor oplossing aanbieden voor alle misgelopen werkdagen. Mijn vrouw heeft zelfs een opleidingsdag gemist. 

 

Groet,

 

Arjan

 

 

 


Fijn dat het opgelost is! Het is mij nu alleen niet duidelijk wat er precies aan de hand was. Ik zie dat de monteur aangeeft dat hij interne bekabeling gecorrigeerd heeft. Wat is er precies gedaan/vervangen? In principe vergoeden we geen werkdagen o.i.d., maar als jullie ook bekabeld niet konden internetten, dan staat daar natuurlijk wel een vergoeding tegenover. 


Hoi Marcia,

De monteur heeft niks vervangen. Alleen wat bekabeling opnieuw ingeplugd omdat die er door mij niet meer ingestopt waren n.a.v. het vele testen. Dit was op verzoek van jou en andere KPN helpdesk medewerkers.  Daar was ik op een gegeven moment klaar mee. Toen heb de boel de boel gelaten en gewacht op de monteur. Deze heeft toen een tweetal kabels opnieuw ingeplugd.

 

Echter de oorzaak lag volgens hem helemaal alleen aan de update van de experia 10 box. Hierdoor waren een aantal zaken gereset. Dat heeft hij meteen gecorrigeerd. Als service heeft hij daarna alles nog eens nagelopen. Maar hij niks meer hoeven aan te passen. Kortom ik ben zeer tevreden over de kennis en kunde van deze collega van jou!

 

Als jullie mij telefonisch of via het forum hadden uitgelegd wat ik had moeten doen in het KPN thuis menu had ik het zelf kunnen aanpassen. Dit zijn niet alleen mijn woorden.

 

Hierdoor heb ik dus zoals al eerder aangegeven 1.5 week gedoe gehad. (privé en zakelijk).

 

Graag hoor ik wat jullie voor oplossing aanbieden voor alle misgelopen werkdagen. Mijn vrouw heeft zelfs een opleidingsdag gemist. 

 

Groet,

 

Arjan


Beste @Maasbroekseblokken, dan begrijp ik waar de ‘interne bekabeling gecontroleerd’ vandaan komt. Verder heeft mijn collega alleen alles gereset. Niets anders dan wat jij ook al eerder gedaan had (met de paperclip). Er hoeft namelijk normaliter niets ingesteld te worden na een reset. Het, in ieder geval het normale gebruik van internet + wifi, is gewoon plug and play. Dus als je het aanzet, moet het werken. Ik kan je dus niet in de kosten voor gemiste werkdagen tegemoet komen, helaas.


Hoi Marcia,

 

Jou collega heeft zeer zeker wel aanpassingen gedaan. Het eerste wat hij vroeg, nadat hij het probleem had geanalyseerd,  was het wachtwoord van de thuis app. Het tweede dat hij vroeg was het wachtwoord van de wifi. Daarmee heeft hij vervolgens een aantal aanpassingen gedaan waarna het dus weer werkte!

Mijn vrouw is getuigen ze stond er naast en heeft het wachtwoord van de WIFI nog aan hem gegeven.

 

Groet,

Arjan