Skip to main content

Wij hebben 2 xperia wifi versterkers en 2 super wifi punten maar met de 2 superwifi punten is het wifi signaal nog niet goed.

 

Ik heb 2 xperia wifi versterkers er bij geplaats maar die geven regelmatig het signaal niet door. Waardoor de tv niet meer werkt. 

 

Kan je deze updaten of zijn ze kapot en hoe kom ik dan in contact om deze om te wisselen?

Hoe heb je die 4 versterkers precies aangesloten? Wat dat komt wel redelijk precies.

Hoe loopt de route van je modem (welk modem?), en dan naar de verschillende versterkers. 

Met name wel of niet bekabeld is belangrijk om te weten, en in welke volgorde ze staan.


In de meterkast hangt een v10

Met 1 superwifi 

In de woonkamer een superwifi punten bekabeld 

2x xperia wifi op de 1e verdieping ook allebei kabel direct in de v10 modem


Ok prima. En wifi van. 10 staat uit? (Dubbelcheck)

4 versterkers zouden toch wel voldoende moeten zijn zou je zeggen.

Zie je ze allemaal in de thuisapp terug?

Die Experiawifi’s,  branden daar 1e lampje groen en 2e blauw op?

Zijn de kabels in orde, of zitten ze los? Friemel eens aan de kabel achterin de Experiawifi die problemen geeft. Valt het blauwe lampje dan uit?

 


Klopt. Wifi op de v10 staat uit. 

2x groen en 2x blauw. 

 

Kabels zijn goed. De Kabels door de muren werken zodra je ze direct op de tv zet wel. Maar met de xperia wifi er tussen niet. En de kabel van xperia wifi naar tv doet het in andere apparaten wel.


Beneden met superwifi goede snelheid 

En boven met de xperia wifi ook maar 15mb en alleen op de kamers waar het wifi punt staat. Dus ook lijkt het signaal niet sterk te zijn


Hmm. Heb je al gewisseld,  Superwifi’s naar boven en andersom?

Als ze allemaal bekabeld zijn, kun je ze eenvoudig omwisselen om te kijken of het probleem meeverhuizen. 


Ja welke ruimte ik ze neer zet blijft het hetzelfde 


En om wat voor verbinding gaat het,koper of glasvezel? Welke snelheid?


200 mb glasvezel 

Overal cat 6 kabels 


Bedoel je dat je een EW hebt aangesloten via UTP en dat je op de tweede UTP aansluiting van de EW geen of niet altijd signaal hebt. Dat herken ik wel en daarom gebruik ik de tweede poort dan ook niet meer. Daarbij maakt het niet uit welke poort je als eerste en welke als tweede gebruikt.