Skip to main content

Wij hebben  een situatie waarbij we ons internet delen met de zorgwoning van mijn schoonouders bij ons in de achtertuin. Dit is gerealiseerd  met experia wifi versterkers: 2 experia wifi kastjes. 1 vervangt het netwerk in ons eigen huis vanaf het modem (box 10?) en de ander is middels een kabel verbonden met de experia wifi in ons huis en staat bij mijn schoonouders in huis. Dit is destijds ook zo aangelegd en uitgelegd door de KPN monteur.

Helaas hebben we erg vaak problemen met de verbinding bij mijn schoonouders. Het lijkt erop dat hun laptop wel altijd verbonden blijft (ook via wifi signaal, niet bekabeld) maar dat de tablet en telefoons regelmatig de verbinding verliezen.
Mij wordt vaak gevraagd om de modems te resetten, maar soms komt de verbinding ook terug zonder dat ik het gereset heb.

Hoe kan dit? 
Ik heb de experia kastjes ook al eens omgewisseld, wij hebben bij ons in huis nooit problemen met de verbinding, ook niet sinds ik de kastjes omgewisseld heb.

Groet,
Henrieke 

Hoi @HMeijerink, welkom op ons forum! Als de apparaten wel met wifi verbonden blijven maar er geen internet meer door komt lijkt het erop dat er iets fout gaat tussen je experiabox en de experia wifi bij je schoonouders. Hoe zit dat aangesloten? Is het mogelijk daar eens een andere kabel voor te proberen? En kun je de kabel ook eens direct op de experiabox proberen? Als dat past?


@HMeijerink heb je nog een andere kabel kunnen proberen?


Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie.
Het internet lijkt het soms ook weer te doen, of in elk geval op de laptop. Telefoon en tablet gaat moeilijker. We hadden even andere prioriteiten, maar we gaan zeker een andere kabel proberen! 

Groet,
Henrieke


Hebben ze ook tv van KPN? Via een tv ontvanger die bekabeld aangesloten is? Blijft die het doen?