Skip to main content

De experia WIFI kastjes zijn gereset waardoor de SSID naam / hostnaam niet meer overeenkomt met de WIFI router.

Nu ben ik ingelogd op de IP adres van de Experia WIFI, alleen het aanpassen van het wachtwoord werkt niet. Van alles geprobeerd, tekens (klein, groot, cijfers, leestekens), tussen de 8 en 12 tekens. Elke keer komt de tekst te staan

 

Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen, zijn er nieuwe regels?

Hi @Kostverloren en welkom op het forum!

Hmmm, heb je het ook al eens via een ander apparaat geprobeerd? Misschien lukt het met een andere telefoon of laptop/PC wel om het wachtwoord aan te passen. 

We hebben ook een kennisartikel over de Experia Wifi waarin ook uitgelegd wordt hoe het inloggen op de webinterface van de Experia Wifi werkt. 
Helpen de tips en stappen daar?

Ik hoor het graag!


@Sanne_M Jazeker, laptop, telefoon (verschillende), allemaal geven ze hetzelfde aan en lukt het niet om het password te veranderen. Chrome, Bing ook geprobeerd, beide krijg ik dezelfde melding


Hmmm, wat als je de Experia Wifi reset nog een keer uitvoert? Lukt het wachtwoord aanpassen daarna wel? 


@Sanne_M Gedaan, heeft niet geholpen, hetzelfde probleem.

 


He wat apart. 😥 Wat als je het via de servicetool voor het aanpassen van je wifi naam en wachtwoord probeert? 

Mocht dat niet werken, dan zijn je wifi versterkers zwart en vierkant? Wil je dan ook laten weten welk modem je hebt? 


wifiversterkers zijn zwart en vierkant en de wifirouter is V10 box. Mmm ik ga de wifinaam niet veranderen op dit moment, heb een bedrijf en alles zit gekoppeld aan de wifinaam. Als de V10 box vervangen moet worden, dan is het niet anders. Want de wifiversterker met de juiste wifinaam werkt nog.….

 


Als je KPN wifipunten hebt geactiveerd is de wifi op de V10 (automatisch) gedeactiveerd, dit omdat de wifi van de V10 niet kan samenwerken met de KPN wifipunten.

Bij de V10 adviseert KPN dan ook altijd 2 wifipunten te gebruiken, 1 om het gemis van de wifi op de V10 op te vangen en de ander als uitbreiding van het wifibereik. @Kostverloren 

Bij een volledige reset van de wifipunten geldt de wifinaam en het wachtwoord zoals het op de wifipunten op de sticker staat.

 

 

 


@Nomen Nominandum  tja wat je verteld is mij al bekend! Dank voor je interesse. Lees even terug wat het probleem is. Wie weet heb jij de oplossing 🤩. Denk dat ik nieuwe versterkers moet kopen 😅
 

@Sanne van KPN  heb jij nog ideeën? Hoe dit op te lossen zonder dat de ict middelen van mijn bedrijf er last van hebben.


Heb ik @Kostverloren! Met deze:

Wat als je het via de servicetool voor het aanpassen van je wifi naam en wachtwoord probeert? 

Kun je ook alleen het wachtwoord aanpassen. Dat had ik duidelijk moeten toelichten. 🙃 Wil je het eens via die weg proberen?

Anders is nieuwe versterkers inderdaad altijd een optie. Doorloop dan wel de Wifi Manager en koppel de huidige Experia Wifipunten los. Dan kun je via de Wifi Manager wellicht nog korting krijgen als die constateert dat je wifi niet goed genoeg is. 


Aha, ga ik volgende week proberen als het restaurant gesloten is!

 


Helemaal goed. Ik wacht de bevindingen af!