Skip to main content
Vraag

Extra SuperWifi 2 aangeschaft, maar deze heeft te nieuwe firmware

  • 1 September 2024
  • 20 reacties
  • 182 keer bekeken

Bestaande situatie

 

Experiabox v10, firmware V1.01.00T04.3Intermediate 

2x Superwifi 2.0 firmware 3.00.31

 

 

Nu heb ik nog een extra Superwifi 2.0 punt aangeschaft, krijg deze niet verbonden. Ik vermoed dat deze een te nieuwe firmware heeft. Deze heeft firmware SW2.C.24.0.3.00

 

Hoe kan er nu voor zorgen dat ik mijn nieuwste SW2 punt ook aan de praat krijg?

 

 

Waar heeft u die SuperWiFi vandaan? Rechtstreeks bij KPN vandaan?

Deze SuperWiFi werkt niet samen met de andere. U zult handmatig de WiFi naam/wachtwoord in moeten stellen op deze SuperWiFi en hem bekabeld aangesloten moeten houden.

De uitrol van nieuwe firmware bij KPN gaat supertraag. Kan zomaar zijn dat de andere SuperWiFi's de update volgend jaar pas krijgen.


Ik heb alle 3 de wifi punten zo ie zo bekabeld aangesloten. (acces point)

 

Echter deze nieuwe neemt niet de instellingen over uit de andere Superwifi punten / Experiabox.

Ik vermoed door het verschil in firmware.

 

Hoe reset ik een superwifi punt helemaal naar fabrieksinstellingen?

 

Als ik het reset knopje aan de achterkant met een paperclip in druk (of 10sec indruk) gebeurd er niks. De schotel blijft groen branden.


Als ik inlog op de webpagina van dit nieuwe Superwifi punt zie ik dat Wifi uit staat:

 

 

 

Ik krijg deze echter niet ingeschakeld

 

 


Zoals Nick al vroeg; waar heeft u dit punt vandaan?


Als ik het reset knopje aan de achterkant met een paperclip in druk (of 10sec indruk) gebeurd er niks. De schotel blijft groen branden.

Langer indrukken.

Maar voor de firmware zal het niks uithalen. Na de reset staat gewoon dezelfde firmware er weer op.


Zoals Nick al vroeg; waar heeft u dit punt vandaan?

Van KPN, waar anders?

Enige verschil met de andere 2 Superwifi punten is dat ik die 1,5 a 2 jr eerder heb aangeschaft.


Bestaande situatie

 

Experiabox v10, firmware V1.01.00T04.3Intermediate 

2x Superwifi 2.0 firmware 3.00.31

 

 

Nu heb ik nog een extra Superwifi 2.0 punt aangeschaft, krijg deze niet verbonden. Ik vermoed dat deze een te nieuwe firmware heeft. Deze heeft firmware SW2.C.24.0.3.00

 

Hoe kan er nu voor zorgen dat ik mijn nieuwste SW2 punt ook aan de praat krijg?

@BurningTyre hoe weet je zeker dat die nieuwe SW punt die software heeft heb je in kunnen loggen en het kunnen controleren? In principe zou je via de thuisapp de software versie moeten kunnen controleren tenzij de V10 ook al de nieuwe software heeft echter dat zou in jou geval nog niet moeten mogen omdat je al 2 SW ingebruik hebt zoals je aangeeft. En ps nog een vraag is die nieuwe SW een huur variant die je hebt aangeschaft? Zou eventueel een hergebruikte kunnen zijn nl.. Die niet goed is gerefurbished.

 

 


Zoals Nick al vroeg; waar heeft u dit punt vandaan?

Van KPN, waar anders?

Van marktplaats bijvoorbeeld? Of vrienden/familie. Waar niets mis mee is overigens. 

Maar KPN verkoopt als het goed is alleen SuperWiFi's met oude firmware. Juist om problemen die u nu heeft te voorkomen. Dat u nu toch een SuperWiFi van KPN heeft met nieuwe firmware is opmerkelijk. 

U zou langs een KPN winkel kunnen gaan en proberen of ze hem om willen ruilen voor een andere. Of hem retour sturen en er opnieuw 1 bestellen als het nog minder dan 14 dagen geleden is dat u hem aangeschaft heeft.


Bestaande situatie

 

Experiabox v10, firmware V1.01.00T04.3Intermediate 

2x Superwifi 2.0 firmware 3.00.31

 

 

Nu heb ik nog een extra Superwifi 2.0 punt aangeschaft, krijg deze niet verbonden. Ik vermoed dat deze een te nieuwe firmware heeft. Deze heeft firmware SW2.C.24.0.3.00

 

Hoe kan er nu voor zorgen dat ik mijn nieuwste SW2 punt ook aan de praat krijg?

@BurningTyre hoe weet je zeker dat die nieuwe SW punt die software heeft heb je in kunnen loggen en het kunnen controleren? In principe zou je via de thuisapp de software versie moeten kunnen controleren tenzij de V10 ook al de nieuwe software heeft echter dat zou in jou geval nog niet moeten mogen omdat je al 2 SW ingebruik hebt zoals je aangeeft. En ps nog een vraag is die nieuwe SW een huur variant die je hebt aangeschaft? Zou eventueel een hergebruikte kunnen zijn nl.. Die niet goed is gerefurbished.

 

 

 

Ik heb in het modem gekeken welk Ip-adres werd toegewezen aan het nieuwe punt en daarna de webpagina bezocht inderdaad.


Daar viel het me op dat de webpagina er anders uit ziet dan ik gewend ben van de punten met firmware 3.00.31.


Het is compleet nieuwe firmware die niet samenwerkt met de oude firmware. Backwards compatibility hebben ze bij KPN nog nooit van gehoord kennelijk. 


En is er dan geen enkele mogelijkheid om dit punt te voorzien van de oude firmware?

Die ook op de andere punten draait, 3.00.31?


Of de andere 2 punten en modem/router allen voorzien van nieuwe software?


En is er dan geen enkele mogelijkheid om dit punt te voorzien van de oude firmware?

Die ook op de andere punten draait, 3.00.31?

Nee.

Of de andere 2 punten en modem/router allen voorzien van nieuwe software?

Dat kan alleen KPN doen. Gaat ook gebeuren natuurlijk ergens in de toekomst. Alleen het duurt allemaal enorm lang.


Dat is mooi *** dan.

 

En als ik nog een nieuw punt koop, als deze helemaal nieuw is en nooit gebruikt dan zou er dus altijd een oude/lage versie firmware op moeten staan zodat deze compatible is met mensen die of een oude versie draaien of een nieuwe versie draaien (deze zal dan updaten bij eerste verbinding?)?


En als ik nog een nieuw punt koop, als deze helemaal nieuw is en nooit gebruikt dan zou er dus altijd een oude/lage versie firmware op moeten staan zodat deze compatible is met mensen die of een oude versie draaien of een nieuwe versie draaien 

Ja. Als het goed is, dan is dat zo. Een nieuwe SuperWiFi bij KPN vandaan heeft altijd oude firmware. Zo hoort het te zijn.

Dat is bij een KPN Box 12 ook zo. Daar staat als het goed is altijd de oude 60E firmware op als die rechtstreeks bij KPN vandaan komt.


Hoi @BurningTyre, dit is een gekke situatie. 

 

En als ik nog een nieuw punt koop, als deze helemaal nieuw is en nooit gebruikt dan zou er dus altijd een oude/lage versie firmware op moeten staan zodat deze compatible is met mensen die of een oude versie draaien of een nieuwe versie draaien (deze zal dan updaten bij eerste verbinding?)?

Dit, wat jij al noemt, is wat zou moeten gebeuren. We leveren bewust onze modems en SuperWifi 2 punten uit met de oude firmware er nog op omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol van de nieuwe Software. Ze updaten dan automatisch als ze terecht komen in een huishouden dat over is naar de nieuwe Software. Maar rollback gaat niet. 

 

De SuperWifi 2 zou in principe bruikbaar moeten zijn, maar alleen als hij bekabeld is aangesloten op je V10. En hij zal ook niet meshen met je andere Wifipunten. Dus in de praktijk is dat dus niet handig. Ik ga even kijken wat de beste manier is om dit op te lossen. Kom er z.s.m. bij je op terug. 


Hoi @BurningTyre, dit is een gekke situatie. 

 

En als ik nog een nieuw punt koop, als deze helemaal nieuw is en nooit gebruikt dan zou er dus altijd een oude/lage versie firmware op moeten staan zodat deze compatible is met mensen die of een oude versie draaien of een nieuwe versie draaien (deze zal dan updaten bij eerste verbinding?)?

Dit, wat jij al noemt, is wat zou moeten gebeuren. We leveren bewust onze modems en SuperWifi 2 punten uit met de oude firmware er nog op omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol van de nieuwe Software. Ze updaten dan automatisch als ze terecht komen in een huishouden dat over is naar de nieuwe Software. Maar rollback gaat niet. 

 

De SuperWifi 2 zou in principe bruikbaar moeten zijn, maar alleen als hij bekabeld is aangesloten op je V10. En hij zal ook niet meshen met je andere Wifipunten. Dus in de praktijk is dat dus niet handig. Ik ga even kijken wat de beste manier is om dit op te lossen. Kom er z.s.m. bij je op terug. 

 

Dan was deze al voorzien van nieuwe software voor ik hem aansloot? Of er is iets misgegaan waardoor hij zichzelf van nieuwe software heeft voorzien.

 

Ik heb hem bedraad aangesloten, zoals al m’n superwifi punten.

Maar als ik op de webpagina kijk dan blijft Wifi op Uit staan en kan ik deze niet handmatig aan / uit zetten,.


Dan was deze al voorzien van nieuwe software voor ik hem aansloot? Of er is iets misgegaan waardoor hij zichzelf van nieuwe software heeft voorzien.

Deze was al voorzien van de nieuwe Software voor je hem aansloot. Enige manier waarop dat kan, is als dit een exemplaar is geweest dat door een andere klant teruggestuurd is. Dat soort apparaten wordt nagekeken en waar mogelijk hergebruikt binnen de voorraad aan huur SuperWifi's. Maar dan zouden ze moeten herkennen dat een met de nieuwe Software erop niet uitgestuurd kan worden. 

 

Ik heb hem bedraad aangesloten, zoals al m’n superwifi punten.

Maar als ik op de webpagina kijk dan blijft Wifi op Uit staan en kan ik deze niet handmatig aan / uit zetten,.

En dit hoort dan eigenlijk ook niet te gebeuren. Maar ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat dit een bug is die kan voorkomen bij een SuperWifi 2 die in stand alone modus zit. Wordt verholpen in de komende update voor SuperWifi 2 die op de KPN Software zitten.

 

We gaan hem voor je omwisselen. De back office regelt dit, je krijgt vandaag of morgen een bevestiging hiervan per sms/e-mail. Je kunt dan een nieuwe SuperWIfi 2 ophalen op een PostNL servicepunt en daar deze niet-werkende inleveren.


Nog een update @BurningTyre. De back office heeft een nieuw SuperWifi 2 punt opgestuurd. Je krijgt hem thuisbezorgd, dus het is geen omwissel zoals normaal. De andere willen we wel graag terug. Dit mag naar onderstaande antwoordnummer (gratis):

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen a/d Rijn

 

Wat we nog wel graag willen weten is via welke weg je deze SuperWifi hebt gekocht zodat we kunnen achterhalen waar dit logistiek gezien is misgegaan. Ik zag op de facturen van je abonnement dit niet terug, waardoor ik vermoed dat je hem via onze apparatuur voor thuis webshop hebt aangeschaft. Klopt dat? Zou je in dat geval je ordernummer in je forumprofiel willen vermelden (veld ‘persoonlijke opmerking’)? 


We gaan hem voor je omwisselen. De back office regelt dit, je krijgt vandaag of morgen een bevestiging hiervan per sms/e-mail. Je kunt dan een nieuwe SuperWIfi 2 ophalen op een PostNL servicepunt en daar deze niet-werkende inleveren.

 

Geweldig, ik hoop dat de nieuwe wel meteen goed werkt.

 


Nog een update @BurningTyre. De back office heeft een nieuw SuperWifi 2 punt opgestuurd. Je krijgt hem thuisbezorgd, dus het is geen omwissel zoals normaal. De andere willen we wel graag terug. Dit mag naar onderstaande antwoordnummer (gratis):

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen a/d Rijn

 

Wat we nog wel graag willen weten is via welke weg je deze SuperWifi hebt gekocht zodat we kunnen achterhalen waar dit logistiek gezien is misgegaan. Ik zag op de facturen van je abonnement dit niet terug, waardoor ik vermoed dat je hem via onze apparatuur voor thuis webshop hebt aangeschaft. Klopt dat? Zou je in dat geval je ordernummer in je forumprofiel willen vermelden (veld ‘persoonlijke opmerking’)? 

 

Ik stuur je de details even in een PB.


Reageer