Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb al maanden een verborgen “Extra WiFi” netwerk op 2.4GHz ivm de omvormer van mijn zonnepanelen. Helaas is de verbinding een paar dagen geleden weggevallen dus wilde ik het opnieuw instellen. Om dat te doen, heb ik het Extra Wifi netwerk weer even zichtbaar gemaakt. Het lijkt er echter op dat het Extra WiFi netwerk alleen via de Box 12 werkt en niet de SuperWiFi 2 punten. Misschien is dat ook de reden dat de verbinding met de omvormer (op zolder) is weg gevallen.

 

In elk geval, de signaalsterkte van mijn gewone netwerk (5GHz) is op de eerste verdieping & zolder een stuk sterker dan het Extra Wifi signaal (2.4GHz). Het lijkt er dan ook op dat de SuperWiFi punten het Extra Wifi netwerk niet uitzenden. In het volgende artikel staat niks over apart instellen bij SuperWiFi 2:

 

 

Is het alsnog mogelijk om dat te doen / te checken?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim

Hoi @Tim46, we denken hier in de community graag met je mee!

Ik zie wat je bedoelt, dat Extra Wifi inderdaad niet voor de wifipunten genoemd wordt in het Box 12 artikel. We hebben er een apart artikel voor gemaakt, dat vind je hier: 

 


Hoi @Alexandra van KPN ,

Bedankt voor je reactie! Ik heb het kennisbank artikel al gevolgd maar alsnog heeft mijn “gewone” WiFi netwerk op de 1e verdieping + zolder maximaal bereik. Het “Extra WiFi” netwerk daarentegen heeft veel minder of geen bereik, behalve beneden wanneer in in de buurt ben van de Box 12.

 

Alvast bedankt voor je reactie!

 

Groeten Tim


Hoi @Alexandra van KPN,

 

Is er nog een andere manier om te checken of de SuperWifi 2 het Extra Wifi netwerk correct uitzendt?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim Jansen


Hi @Tim46, wanneer je Extra Wifi instelt in de Box 12, zou je SuperWifi dat gewoon over moeten nemen, aangezien de KPN Box 12 de ‘master’ is in deze opstelling. Ik raad je aan om alles opnieuw op te starten door de stekkers even uit het stopcontact te halen, zowel van je modem als SuperWifi. En laat daarna voor het gemak eerst je Extra Wifi eerst even zichtbaar, aangezien dat het uitproberen en testen makkelijker maakt. 


Reageer