Skip to main content
Beantwoord

Firmware versie Super wifi punten

  • 16 January 2021
  • 12 reacties
  • 2006 keer bekeken

Waar ergens vind ik de huidige firmware versie van de super WiFi punten en hoe kan het dat na elke update de superwifi punten uit KPN Thuis verdwijnen en volledig onbenaderbaar zijn geworden?

Het door mij ingestelde ww is dan ineens op onverklaarbare wijze vervangen en kan ik alles resetten en opnieuw installeren. Dit is me nu al drie keer overkomen. 

Kan KPN hier ook eens iets aan doen, dit is toch niet normaal!

Over het algemeen is het bij KPN als iets werkt is het prima maar zodra ze ergens (modem, iTV ontvangers of superwifi maakt niet uit) iets updaten begint het gelazer en mag je weer zelf uitzoeken hoe je het weer op kan lossen of in geval van iTV ontvangers duurt het maanden voor het weer min of meer een beetje fatsoenlijk werkt. Ben al blij dat het superwifi probleem met een reset op te lossen valt hoe irritant dit elke keer ook is en ook niet nodig zou moeten zijn.

Hoe is het mogelijk dat ik nu voor de derde keer weer niet mijn superwifi punten kwijt ben in de Thuis app en ook mijn superwifi punten niet meer kan benaderen omdat mijn zelf ingestelde netwerkwachtwoord niet correct zou zijn. 
dit is nu al de derde keer dat dit gebeurt en iedere keer gast het superwifi netwerk een eigen leven leiden.

Kan er nu echt totaal niets normaal bij KPN functioneren? Zorg nu eens dat iets deugdelijk werkt zonder alles steeds weer te moeten resetten en opnieuw te installeren. Word hier zo moe van!

is het de iTV niet dan is het de superwifi wel niets werkt 100% Wat een amateuristisch gedoe iedere keer .

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Bedankt voor je topic @sabouma! In verband met de drukte is onze doorlooptijd (veel) langer dan je gewend van ons bent. Excuses daarvoor. Heb je de boel weer aan de praat? 
​​​​​Bijzonder dat het beheerderswachtwoord steeds veranderd. Dit zou niet mogen gebeuren. Een reset is inderdaad de enige optie om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Ik ben benieuwd of ik iets voor je kan betekenen of met je mee kan denken.


Bedankt voor je topic @sabouma! In verband met de drukte is onze doorlooptijd (veel) langer dan je gewend van ons bent. Excuses daarvoor. Heb je de boel weer aan de praat? 
​​​​​Bijzonder dat het beheerderswachtwoord steeds veranderd. Dit zou niet mogen gebeuren. Een reset is inderdaad de enige optie om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Ik ben benieuwd of ik iets voor je kan betekenen of met je mee kan denken.

Ik zou niet weten hoe je iets hierin zou kunnen betekenen dan er voor te zorgen dat dit stopt.

ik noteer iedere keer nauwkeurig mijn gegevens maar na iedere update gebeurt hetzelfde. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, heb dit issue wel vaker voorbij zien komen. Het is ook niet dat het dan niet meer werkt alleen kun je nergens meer bij en ook al is dat dan ook niet echt bijster intresssant, behalve ledjes uit zetten of dimmen kun je toch nauwelijks iets maar ik wil gewoon wel controle kunnen houden over mijn eigen WiFi netwerk en niet dat KPN voor mij bepaalt dat ik daar niet meer bij hoef te kunnen.

zou bijna willen vragen om de dwingende automatische updates uit te kunnen zetten.


Kunt u nog wel inloggen op de webinterface? Kunt u http://192.168.2.151 eens proberen?


Nee dat lukt dan ook niet meer, word om een wachtwoord gevraagd maar het wachtwoord van het WiFi punt zoals op het apparaat staat werkt niet meer en mij zelf toegekende wachtwoord ook niet.

Zoasl gezegd moet alles afkoppelen, de WiFi op het modem weer aanzetten en nadat ik superwifi punten geheel heb gereset alles weer opnieuw installeren. Het gaat dan weer goed tot de volgende update.

Heel frustrerend omdat je weet dat het steeds weer opnieuw gebeurt.

 


Hallo @sabouma de huidige (en laatste versie) van de Super WiFi firmware bij mij is:  1.00.09v3

Ik heb de klachten ook vaker gezien hier op het forum, maar ikzelf deel jouw ervaringen niet.

Na de installatie van de Super WiFi’s bijna een jaar geleden heb ik zo’n drie updates voorbij zien komen. Allemaal zonder problemen, net zoals tijdens de omruil van mijn Experia v10 naar de KPN Box 12 een half jaar geleden.


Hallo @sabouma de huidige (en laatste versie) van de Super WiFi firmware bij mij is:  1.00.09v3

Ik heb deze klachten ook vaker gezien hier op het forum, maar ikzelf deel jouw ervaringen niet.

Na de installatie van de Super WiFi’s bijna een jaar geleden heb ik zo’n drie updates voorbij zien komen. Allemaal zonder problemen, net zoals de omruil van mijn Experia v10 naar de KPN Box 12. 

Soms zit het mee en soms zit het tegen, bij KPN zit het tegenwoordig helaas meestal tegen.

Weet niet wat je gedaan hebt om het modem geruild te krijgen maar als dat zo door een medewerker goed gekeurd is ben ik bang dat deze er nu niet meer werkt.

Als ze ergens uiterst moeilijk doen om iets nieuws te krijgen is het zeker wel bij KPN. Of je moet er familie hebben werken.


@sabouma Toch wel een bijzonder probleem. Het is naar mijn weet, niet algemeen bekend. Dit zou dus een oorzaak moeten hebben. Welke modem heb je? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


 


@sabouma Toch wel een bijzonder probleem. Het is naar mijn weet, niet algemeen bekend. Dit zou dus een oorzaak moeten hebben. Welke modem heb je? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


 

Het is een probleem welke zeker vaker gemeld is. Ik heb een V10 modem en deze werkt zonder Superwifi prima. Ook met de Superwifi geen problemen totdat er een firmware update word doorgezet dan word de instellingen van de Superwifi punten onbereikbaar en word mijningestelde netwerk ww aangepast op een of andere manier. Modem blijft wel via netwerkkabel gewoon bereikbaar waardoor ik na afkoppel van de onbereikbare superwifi’s daar de WiFi weer kan aanzetten.

Had dit probleem ook al met de gratis WiFi versterkers en ben overgestapt op superwifi voor de mesh functionaliteit en om van dit genoemde probleem verlost te zijn. Zo neer succes dus.

zie eerlijk niet zo goed wat “meekijken” zou bieden, alles werkt nu weer goed omdat ik het weer na resetten opnieuw heb ingesteld. Eerdere meekijk acties van KPN heeft nooit iets opgeleverd anders dat ongevraagd alles op afstand weer werd gereset incl het modem met alle ellende van dien.


@sabouma Zo te horen communiceert het modem na een update niet meer goed met de SuperWifi's. Dit is gek, want dit zou feilloos moeten werken (zoals RBxx ook al aangeeft). 
Aangezien je de versterkers al vervangen hebt, lijkt het erop dat dit alleen door het modem veroorzaakt wordt. 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een ander modem dit probleem verhelpt. Als je het oké vindt, ga ik proberen het modem de swappen/omruilen. Je krijgt hier wel een andere V10(a) voor in de plaats omdat we die sturen zolang de voorraad strekt.  

Alsnog kijk ik graag even mee. Vooral om de loggingen van mijn collega's te lezen waarin de uitgevoerde acties uit het verleden zijn genoteerd. Wie weet hebben mijn collega's iets over het hoofd gezien?
Of ik mee kijk is helemaal aan jou natuurlijk. 

Hoor graag van je! 


Het modem is ook al vervangen door een gloednieuwe KPN v10. Zelfde resultaat. Er zijn overigens zeker wel meer die dit probleem ervaren na een update van de Superwifi. Alleen dan ontstaat iedere keer dit probleem. Eenmaal alles weer gereset en opnieuw geïnstalleerd werkt het goed. Liever geen Superwifi updates voor mij dus. Eerlijk is eerlijk er gast nogal eens wat mis als KPN updates voor welk apparaat dan ook ook doorzet. Om bijvoorbeeld van de tv ontvangers maar niet te spreken😉

Swappen van het modem dus maar niet, risico dat ik een ongewenste en minderwaardige v10a krijg is daarin veel te groot. Heb dit laatst ook met een probleem tv ontvanger gehad, werd ik  ipv dezelfde met veel ouder type opgescheept waar ik vervolgens niet meer vanaf kom. Nee dat omruilen is wat mij betreft alleen iets wat ik doe bij een totaal defect maar anders ben ik veel te afhankelijk waar KPN mij mee opzadelt.


v12 is prima maar dat zal wel weer niet kunnen.

 

zoals je merkt ben ik erg wantrouwend richting KPN maar dat heeft dit bedrijf dan ook door de tijd heen wel aan zich zelf en zijn acties en daden te danken. Ben heel eerlijk als ik zeker wist dat ik elders geen problemen zou krijgen was ik allang vertrokken. Zou bijna overstappen naar xs4all maar toen moest KPN dat zonodig ook weer onder de  KPN vlag zetten. Zal dus ook nooit tegen derden die over willen stappen en mij vragen hoe KPN bevalt KPN positief aanbevelen.


KPN slaat het wachtwoord van de ExperiaWifi en Superwifi punten intern op. Je zult dit ww binnen je KPNid omgeving ook aan moeten passen en niet alleen op je modem.  Anders “herkennen” ze elkaar niet meer.