Skip to main content

Hallo. Ik heb vandaag de Fritz repeater 3000 in huis gehaald om ook op zolder een beter WiFi signaal te krijgen. Ik lees hier in meerdere topics dat het niet lukt om de Fritz repeater 3000 aan het netwerk van de Experiabox te koppelen. Ik heb de procedure (volgens mij) gevolgd. Ook heb ik de repeater gerest (15 sec wps knop ingedrukt houden). Maar helaas. Zou iemand mij verder kunnen helpen?

Bij mijn weten werkt mesh op de Fritz repeater alleen op een Fritz-box en moet je voor de Experiaboxen de superwifi-punten bij KPN bestellen.

Als je de simpele repeater-functie wil gebruiken, kijk dan eens op deze hulppagina van AVM: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Repeater-3000/3487_FRITZ-Repeater-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/


Ik heb al twee superwifi-punten in huis staan: eentje bedraad met en naast de modem en die ene is draadloos verbonden met de andere die bij de tv staat. Ik weet niet precies hoe dat werkt, want het is zo aangesloten door een monteur. Maar op deze manier werkt de tv zonder een kabel te hoeven trekken vanaf het modem. 

Kan ik dan nog een superwifi-punt kopen met als functie repeater?


De kracht van de fritz 3000 en 6000 zit in de dubbele wifi connectie met de mesh master.  

Daarmee kun je een flinke verbetering van het wifi signaal krijgen. Mits je de mesh master ook van Fritz hebt, en dat heb je niet. Dus vrij zonde van de dure 3000. 

Zowiezo is een wifi naar wifi verbinding doorgaans een teleurstelling, je verliest altijd flink signaal. Trek een kabel is mijn enige advies.


Dank je voor je advies, maar een kabel trekken is geen optie. Dus ik los het graag op met een superwifi-punt.


Succes, ik hoop dat het je lukt. Wifi op wifi blijft vaak hangen en wurgen, uiteraard afhankelijk van afstand en bouwwijze.