Skip to main content

Sinds vorig jaar hebben wij kpn, met het aansluiten had ik ook goede WiFi op het balkon en de  galerij.

Nu is het mooi weer, kunnen dus lekker buiten zitten, alleen dw WiFi ia ineens knudde.

Het advies via de manager is om 2 wifi punten te kopen voor 79 euro.

Vind dat wat vreemd omdat de wifi goed was bij het aansluiten.

Ben nu al mijn mb 's mobiel kwijt pee maand wat niet dw bedoeling is volgens mij. 

Op het wifi signaal kunnen veel verstoringen zitten, dus best eerst even uitzoeken wat er aan de hand is. Zomaar nieuwe punten bijkopen is zonde.

eerst even alles uitschakelen en weer aan en dan even meten. 

Veel mensen gebruiken daar een telefoon app voor waarmee je kunt zien wat het probleem is. Is het de buurman, die nu ook wifi op hetzelfde kanaal heeft? Heb je wifi 5 kan het zijn dat de punten moeten afschakelen omdat er radar gedetecteerd is?
 

 


Heb er zelf niet heel veel verstand van, maar vamavond vua de apo geprobeert te kijken wat t het kan zijn.

Mijn snelheid is 20 ipv 42 wat ik begreep en ik werd op een kanaal gezet wat vrij is.

Uiteindelijk geen verbetering, alleen advies se 2 wifi punten.

Ben juist hiervoor van ziggo naar kpn gegaan, innse veronderstelling dat het opgelost was. 


Hoi @Tjakp, welkom op ons forum! Wifi buiten is altijd een beetje een lastige. Wifi gaat slecht door muren heen en buiten heb je veel concurentie met andere wifinetwerken. Een wifiversterker in de deuropening of voor het raam zetten zou een eind kunnen helpen.  Zoals @EAZ1964 al noemt zijn er wel apps om te kijken hoeveel signaal je hebt op bepaalde plekken. Misschien dat het al een hoop scheelt als je experiabox een beetje bijdraait of verplaatst. Op afstand is dat allemaal wat lastig want ik kan natuurlijk niet écht met je meekijken.

De KPN Thuis app en wifimanager had je al gevonden begreep ik, daarmee moet je n heel eind kunnen komen. 
We hebben ook nog een handig wifitopic: