Skip to main content

Ik heb na aanleiding van de wifi manager contact gezocht met de klantenservice. En ben erg slecht behandeld. Al jaren zijn mijn vriendin en ik trouwe klant van KPN. Maar sinds de verhuizing bar slechte wifi. Terwijl de monteur alles heeft geïnstalleerd en zag dat het goed was. Nou ik je vertellen ons huis heeft drie verdieping. De derde is de zolder en tevens mijn kantoor. Ik heb daar geen wifi. Op de tweede verdieping heel weinig wifi. En beneden in mijn tuin ( die niet groot is) geen wiif. Wij betalen ons scheel aan 2 mobiele abonnementen en tv en internet. En zijn al jaren trouwe klant. En jullie oplossing is 3 versterkers aanschaffen en er voor betalen?. Hallo luister even als je nu een abbo afsluit dan krijg je er 2 gratis. En voor bestaande klanten word niks gedaan? Ik sprak met een eigenwijs jonk aan de telefoon die zich de ogen uit de kop mag schamen. Want hij schoffeerde mij via de telefoon. En was niet van plan mij te helpen. Hij zegt letterlijk als je naast de modem staat heb je dan wifi? Ja dan wel. Nou zegt die dan heb je goede wifi. Wat is dit voor achterlijk antwoord. Ik wou dus een klacht indienen bij zijn chef. Maar blijkbaar mag dat niet en moet ik het maar pikken. Zelf wou hij ook geen klacht aanmaken. Dat moet ik maar doen. Wat is dit voor gang van zaken? Ik verwacht snel een oplossing of een handreiking voor mij als trouwe klant. Anders krijgt dit nog een staartje. Jullie zeggen wij beloven sterk en goed wifi. Maar komen niks na. En je laat je vaste trouwe klanten in de kou staan. Schaam je diep. Ik verwacht een oplossing of wij zijn weg. En desnoods op de harde manier.

O gaan we dreigen?? Daar houden we hier niet van. Alle providers zeggen dat je bij hun goed wifi hebt. Nergens staat dat het gratis is. Als je ergens een nieuw stopcontact wil krijg je dat ook niet van je electriciteitsleverancier. We willen je helpen maar op normale toon.


Wifi is geen garantie, het valt eventueel te verbeteren maar KPN heeft net als andere providers geen wifi belofte dat het werkt in b.v. de tuin of op zolder, indien je dit wilt is de aanschaf van wifipunten inderdaad een optie, dit kan bij kpn voor een zeer scherpe prijs maar u kunt ook online systemen vergelijken en elders iets aanschaffen.

Heeft u misschien al de wifi manager gedaan? Dit kan met een telefoon of Tablet en dan kunt u bij u thuis de wifi analyseren en eventueel verbeteren. Ook kunt u dan tegen een gereduceerd tarief superwifi punten aanschaffen. 

Verder is dit een forum waar open wordt gesproken en we elkaar respectvol behandelen. Iemand een eigenwijs jonk noemen voegt weinig toe en zorgt er enkel voor dat mensen je niet zomaar willen helpen...


Als ze mij met hetzelfde respect zouden behandelen was deze opmerking niet nodig geweest nee. Maar luister eens. Als je me verhaal leest dan zie je dat ik de wifi manager al gedaan heb. En julie prolereren wifi wel als belofte en betaald ervoor. Dus nee die vlieger gaat niet op vriendelijke vriend. 


Toch lijkt een wifi mesh systeem wel de juiste oplossing. Dat hoeft niet perse van KPN te zijn natuurlijk. Het mooiste is toch een netwerk kabel naar zolder en daar dan een wifi punt op aansluiten. Hier is meer informatie te vinden over mesh wifi. https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-een-wifi-mesh-netwerk.html

 

KPN heeft inderdaad een actie met gratis superwifi punten, maar als bestaande klant zou je dat echt gewoon zelf moeten kopen via KPN. Maar misschien weet KPN zelf wel iets, laten we reactie van hun afwachten.


Bedankt voor je privébericht.  Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Als je dit niet wil dan is het forum wellicht niet de juiste plek voor jou. Nogmaals we helpen je graag.


Hoi @PalijamaS, ik kan mij voorstellen dat je baalt van de slechte wifi. Zoals gezegd is wifi geen garantie. Daarnaast is wifi een signaal dat door de lucht gaat en het liefst in een rechte lijn naar zijn doel gaat, bijvoorbeeld jouw computer. Muren, plafonds, waterleidingen, glas etc. zijn allemaal factoren waar het niet graag of makkelijk doorheen kan. 

Als je dus enkel een modem gebruikt in de meterkast heeft die moeite om de afstand te overbruggen. Daarbij heeft de 2,4 GHz nog een groter bereik dan de 5 GHz. Laatstgenoemde kan wel meer snelheid aan. Wil je echt overal wifi dan zit er denk ik niet anders op om een systeem aan te schaffen om de wifi te versterken. Zoals de anderen in dit topic ook al aangeven.