Skip to main content

Sinds afgelopen weekend is het helemaal drama met de experia wifi punt van kpn.

hij heeft het altijd goed gedaan, momenteel achter in de tuin niks geen ontvangst meer. De beveiligings camera draaid niet meer omdat hij geen goed signaal zou hebben.

alles werkte zoals het moest toen kpn alles heeft aangesloten 4 jaar terug, maar sinds afgelopen week volgens hun zeggen ‘onderhoud in de buurt hebben gedaan’ voor een betere connectie en verbinding is het alleen maar verslechtert.

Modem v10a en zwarte vierkante experia wifi punf.

beide al gereset en langer dan 30 minuten van het stroom afgelaten maar nog steeds dikke drama.

wat van oplossing hebben jullie hier voor kpn.?? 

Hi @Martin Trucker! Het is verstandig te beginnen met resetten en opnieuw aansluiten. Volg om dit te doen de volgende stappen:

  • koppel de Experia Wifi versterkers af. Laat ze wel aan het stroom
  • reset de beide Experia Wifi versterkers met de daarvoor bestemde knop. Hou die ingedrukt tot het lampje even uit gaat
  • reset nu je Experia Box. Wacht hierna 10 minuten
  • sluit nu de eerste Experia Wifi weer aan. Wacht 10 minuten
  • sluit ook de andere Experia Wifi aan. Wacht weer 10 minuten

Kijk hierna of alles het doet. Als dit niet zo is, laat het dan hier weten.

Wel wil ik benadrukken dat een wifi verbinding in de achtertuin niet makkelijk is. Wifi zijn geluidsgolven. Binnen in je huis kaatsen die af op muren en versterkt het zichzelf. Buiten is er niks voor de golven om op weer te kaatsen. Dit zorgt voor slechter signaal. Zoals je de afgelopen 4 jaar gemerkt hebt hoeft dit niet te betekenen dat je geen verbinding krijgt. Maar het is wel gevoeliger voor storingen. Ook is 4 jaar voor technologie een lange tijd. Hou er rekening mee dat het nodig kan zijn om na die tijd nieuwe apparatuur aan te schaffen. Maar laten we vooral eerst kijken of het het met de huidige apparatuur werkend kunnen krijgen. 😉


Bram.

 

ik heb zoals verteld alles al geprobeerd.

jullie beweren dus dat ik nieuwe apparatuur moet aanschaffen om vervolgens elk jaar meer te gaan betalen voor steeds slechtere ontvangst.? 
 

Sorry maar waar gaat dit heen.? Je koopt spul via kpn om er van uit te gaan dat dat jaren mee kan gaan. 

Daarbij heb ik aangegeven dat de wifi achter in de tuin goed was TOT dat jullie volgens zeggen onderhoud in de buurt hebben verricht. Maar in eens is onze wifi in de achtertuin verslechterd en dan zegt u dat het in eens aan het apparatuur ligt.?

vind dit een raar antwoord.


Inderdaad een onzinverhaal betreffende de Experia wifi dat deze verouderd zou zijn, ontvangt nog steeds updates en krijgt dit jaar zelfs dezelfde firmware als de KPN Box12 @Martin Trucker , slechte beurt van de moderator. Jammer.


@JanD de Experia Wifi krijgt nog steeds updates. En wordt nog steeds ondersteund. Maar dat betekent niet dat een Experia Wifi van 4 jaar geleden niet aan vervanging toe kan zijn. Zoals ik ook al aangaf in mijn bericht:

Maar laten we vooral eerst kijken of het het met de huidige apparatuur werkend kunnen krijgen. 😉

Met alleen het bericht weet ik niet of de Experia Wifi al die tijd in de zon heeft gestaan, buiten onder een afdak of binnen in optimale temperatuur en omstandigheden. In die eerste gevallen kan 4 jaar erg lang zijn. 

ik heb zoals verteld alles al geprobeerd.

@Martin Trucker ik heb dit van je begrepen. Soms kan het dan toch zijn dat sommige stappen niet, of niet op de juiste volgorde, zijn gedaan. Als je de aangegeven stappen recent op die volgorde hebt gedaan dan hoef je het niet nog een keer te doen. Als je echter de stappen niet op die volgorde hebt gedaan, doe ze dan toch. Hetzelfde geldt voor als je de stappen langer dan een maand geleden hebt gedaan. 

Verder heb ik het topic alleen op beantwoord gezet omdat ik na mijn reactie al even niks van je gehoord hebt. Als mijn tips al precies op die manier gedaan zijn en je geen antwoord hebt haal ik graag het antwoord weg. Dan blijf ik met je meekijken tot het antwoord gevonden is. 

Als het in onze verbinding of het modem zit vervang ik die voor je. Maar het is wel belangrijk stapsgewijs te werken. 

Ik reken op je begrip. 


De fiscale afschrijftermijn voor hardware is normaliter vijf jaar. Je mag van een Experia WiFi toch echt wel verwachten dat deze langer dan die vijf jaar mee zou moeten kunnen gaan.


Bram,

 

de wifi experia box heeft altijd binnen gestaan en staat hij nog steeds die 4 jaar, die is door een monteur van jullie aangesloten en neer gezet op onze slaapkamer ( achterkamer die op de tuin uitkijkt ) dat was volgens de monteur de beste plek omdat hij dan alle kanten opstraalt.

 

Als ik het goed begrijp is dat jij dus zegt dat ik de stappen als nog opnieuw moet doen omdat KPN zonodig onderhoud heeft moeten plegen in onze wijk.? En dat wij daarom in eens minder goed werkende wifi hebben.? 
 

Vind ik zelf erg raar, er zullen mensen zijn die daar absoluut geen verstand van hebben of het gewoon niet kunnen, nu kunnen wij dat gelukkig wel zelf maar toch blijft het een apart verhaal. Juist door werkzaamheden verwacht je een beter bereik etc alleen door de werkzaamheden van laatst is alles alleen maar slechter geworden. 

 


...omdat KPN zonodig onderhoud heeft moeten plegen in onze wijk.? En dat wij daarom in eens minder goed werkende wifi hebben.? 

Dat onderhoud in de wijk heeft echt helemaal niets met de werking van jouw wifi te maken. Dat de verslechtering van jouw wifi op (vrijwel) hetzelfde moment optrad is puur, maar dan ook echt puur, toeval.