Skip to main content

Opeens is de wifi op zolder weer heel slecht, het lijkt alsof de versterker op de 1e etage geen wifi meer geeft, de bekabelde computer (vanaf dezelfde versterker) op zolder heeft wel internet. Omruilen van de versterker op de 1e etage met de primaire naast de experia box geeft wel beter resultaat. Zou de versterker nou gewoon kapot zijn?

U heeft dus een kabel naar zolder liggen. Begrijp ik dat goed? Waarom sluit u daar de WiFi versterker niet op aan dan? Dat zou veel beter zijn.

Of komt de kabel niet helemaal beneden vandaan?


De kabel van de begane grond komt maar tot de 1e etage, vandaar de versterker daar en dan een andere kabel naar de zolder.


Even voor de duidelijkheid: welke versterkers heeft u? Wit of zwart? Rond of vierkant?


Zwart en vierkant


Zwart en vierkant

Aha. Die zijn dus gewoon allemaal bekabeld aangesloten. Ik dacht dat de versterker op zolder een ander model was die niet bekabeld aangesloten was. Want:

... het lijkt alsof de versterker op de 1e etage geen wifi meer geeft ...

WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel. Dus een bekabeld aangesloten versterker kan nooit WiFi krijgen van een andere versterker.

Het helpt soms om bij de versterkers gewoon even de stekker uit het stopcontact te halen en deze er even later weer in te stoppen. Moet ik helaas ook wel eens doen.


Ik heb deze versterkers aangeschaft op advies van kpn ondat er geen wifibereik was op zolder. Het heeft het een jaat goed gedaan, en nu doet 1 iets niet goed meer. Ik heb ze net ook gewisseld en dan heb ik wel weer wifi op zolder. Dus ik denk dat er 1 gewoon kapot is. Inmiddels alles een keer uitgezet, en het resultaat blijft hetzelfde…wordt het wifi signaal niet juist versterkt door die versterkers zodat het de zolder kan bereiken? 


…wordt het wifi signaal niet juist versterkt door die versterkers zodat het de zolder kan bereiken? 

Hoe bedoelt u dat? Elke versterker werkt gewoon opzichzelf. Het doet niets met het WiFi signaal van een andere versterker. Ze zijn aangesloten via een kabel. De verbinding loop via de kabel naar beneden. 

Het kan dat er 1 stuk is. Als u ze omruilt en het probleem verhuisd mee, dan zou dat kunnen.

Er reageert binnenkort hier nog een KPN medewerker. Misschien dat die er nog wat mee kan. Maar gratis omruilen zal moeilijk zijn denk ik. Want het model is niet meer leverbaar voor zover ik weet.


Hoi @Gijsje12345, de zwarte vierkante Wifi versterkers zijn Experia Wifi. Die kunnen zoals Nick al zegt alleen bekabeld aangesloten worden. Het Wifi signaal van andere apparaten maakt voor de Experia Wifi niet uit, ze krijgen het signaal vanaf de kabel en sturen zelf een Wifi netwerk uit.

Je hebt al wat gewisseld met de Experia Wifi's begrijp ik, had je die van de eerste verdieping en die van de zolder ook al eens omgeruild? Heeft dat ook invloed op het signaal?

Maar gratis omruilen zal moeilijk zijn denk ik. Want het model is niet meer leverbaar voor zover ik weet.

Klopt, er zijn inderdaad geen Experia Wifi's meer. Maar daarmee vervalt de 2 jaar garantie niet natuurlijk, die blijft.

Als het apparaat bij het omruilen ook op zolder niet goed functioneert kan je met het apparaat en het aankoopbewijs (kassabon, factuur, monteursbon) naar een KPN Winkel gaan. Mits het nog binnen de garantieperiode valt.


Hallo Jasper,  beide versterkers zijn inderdaad bekabeld aangesloten op de experia box. 
 

we hebben inderdaad de versterkers omgeruild en toen was het signaal inderdaad weer stukken beter/goed. Dus ik denk dat 1 van de versterkers (die ik nog geen jaar heb) kapot is?


Die versterkers heb ik trouwens via jullie besteld en gekregen. Maar volgens mij hoefde ik daar niks voor te betalen, was eind december 2020


Die versterkers heb ik trouwens via jullie besteld en gekregen. Maar volgens mij hoefde ik daar niks voor te betalen, was eind december 2020

Dat kan kloppen, dat u ze gratis gekregen heeft. Dan heeft u ze waarschijnlijk via de WiFi Manager aangeschaft. De Experia WiFi's waren toen gratis.

Het tijdstip weet ik niet. De SuperWiFi's die ik heb zijn van februari 2020. Er is toen een tijd geweest dat zowel de SuperWiFi's als de Experia WiFi's beschikbaar waren. Tot hoelang dat geduurd heeft weet ik niet.


De zwarte Experia wifiversterkers zijn nog steeds te koop via de zakelijke webshop zag ik laatst @Nick83 


Dank! Ik ga kpn maar eens bellen morgen, kijken hoe we dit kunnen regelen!


De zwarte Experia wifiversterkers zijn nog steeds te koop via de zakelijke webshop zag ik laatst @Nick83 

Ja, maar niet meer via de WiFi Manager. 


Ze zijn alleen voor de zakelijke markt nog beschikbaar inderdaad, voor consumenten abonnementen worden ze niet meer aangeboden. De SuperWifi en inmiddels SuperWifi2 hebben die rol overgenomen. 

Als het van december 2020 was, zullen ze nog wel binnen de garantie vallen. Dat was tegen het einde dat ze werden aangeboden volgens mij. 

Heb je er al telefonisch contact over kunnen hebben, hoe is dat gegaan?


Net gebeld, ik moet maar een kpn winkel. En ze gaven wel al aan dat het type dat ik heb er niet meer is.Maar nog onzeker of ik ook echt een ander krijg. Morgen maar even langs gaan en kijken wat er kan.


Als je naar de winkel gaat, let er dan wel op dat je de bevestiging die je kreeg toen ze kreeg meeneemt. Dat is nodig om te zien of het nog binnen de garantie valt.

 


Doe ik! Dank voor de tip!


Helaas. Het bezoek aan de winkel was onzin. Gewoon afgepoeierd blijkbaar aan de telefoon waardoor ik voor niks in de winkel stond. Daar hebben ze wel advies gegeven, dat net allemaal uitgeprobeerd. Maar helaas nog steeds geen wifi boven.  
 

Ddaarom net de wifimanager gedaan en 3 nieuwe versterkers besteld…jammer dat apparaten zo snel al niet meer werken. Maar dit vind ik allemaal zon gedoe, ik wil dat het werkt. Hopelijk lukt dat wel met de nieuwe apparaten..


Nee, dat was niet afpoeieren aan de telefoon. Dat is voor omruilen hoe het werkt, een aantal berichten gelden gaf ik die tip ook al bijvoorbeeld. Ik denk dat er in dit geval iets anders was en dat de winkel dat niet handig heeft verwoord waardoor het zo overkwam. Met de nieuwe versterkers za het zeker werken. De SuperWifi2 punten en de huidige 2 ExperiaWifi's kan je ook samen gebruiken trouwens.

Voor meer informatie over de installatie en het gebruik van de SuperWifi die je krijgt kan je in dit topic kijken: