Skip to main content

Op *******traat ** is glasvezel aangesloten. Wij kregen daar slechts 1 Superwifipunt 2 bij (bij alle andere abonnementen krijg je er 2 gratis). 

Het ene superwifi punt is te weinig. Boven is de ontvangst beroerd.

Graag ontvang ik nog een superwifipunt 2.

Hoor graag van u

Goeds,

Han de Jonge

 

Admin: privégegevens verborgen

Welk modem heeft u? Klanten die een KPN Box of Experiabox v10a hebben krijgen in sommige situaties maar 1 SuperWiFi. Dit omdat de KPN Box/Experiabox v10a ook een WiFi punt is.

Er zijn echter ook klanten die een Experiabox v10 (zonder a) hebben. Hierop wordt het WiFi automatisch uitgezet als er een SuperWiFi aangesloten word. Daarom krijgen deze klanten er 2. Omdat 1 SuperWiFi zo zinloos zou zijn.

Het heeft volgens mij niets met het abonnement te maken.


Welk modem heeft u? Klanten die een KPN Box of Experiabox v10a hebben krijgen in sommige situaties maar 1 SuperWiFi. Dit omdat de KPN Box/Experiabox v10a ook een WiFi punt is.

Er zijn echter ook klanten die een Experiabox v10 (zonder a) hebben. Hierop wordt het WiFi automatisch uitgezet als er een SuperWiFi aangesloten word. Daarom krijgen deze klanten er 2. Omdat 1 SuperWiFi zo zinloos zou zijn.

Het heeft volgens mij niets met het abonnement te maken.

Is dit al in effect? Ik weet dat hier plannen voor zijn/waren maar tot nu toe heb ik altijd bij een installatie met box12 en superwifi punten twee punten in de doos gezien.


Is dit al in effect? Ik weet dat hier plannen voor zijn/waren maar tot nu toe heb ik altijd bij een installatie met box12 en superwifi punten twee punten in de doos gezien.

Ik lees dat soms hier op het forum. Ik schrijf ook "in sommige situaties". Want volgens mij hangt het van de actie af. Ik vermoed dat nieuwe klanten er gewoon altijd 2 krijgen. Maar @Han De Jonge is geen nieuwe klant vermoed ik...? Of wel Han?

Nieuwe klanten moeten er altijd gewoon 2 krijgen. Want zo staat het op de site:

 


@Nick83 Op dit adres een ‘nieuw’ bestaand contract, maar wel een glasvezel update!


@Nick83 Modem: KPN box 12.

Glasvezel trekt het lastig naar de 2e verdieping.


@Nick83 Op dit adres een ‘nieuw’ bestaand contract, maar wel een glasvezel update!

Dan bent u gewoon bestaande klant dus. Waarom heeft u dan überhaupt een WiFi versterker gekregen? Want normaal gesproken gebeurt dat niet.

U heeft misschien een super aardige monteur getroffen die er nog 1 over had ofzo?


@Nick83 Modem: KPN box 12.

Glasvezel trekt het lastig naar de 2e verdieping.

Glasvezel blijft normaal gesproken gewoon op de begane grond. Daar staat de Experiabox of KPN Box. Vandaar gaat u met een utp-kabel naar boven.


@Nick83 Neen, geen vriendelijke monteur, mijn vriendin heeft er gewoon voor moeten betalen:-).

Geen andere oplossing dan UTP kabel (wil  geen kabels door het huis)? Een extra Wifi punt moet toch helpen?

Sowieso bedankt voor je tijd! 

 

Groet,

 

Han de Jonge


Ok. Hier kunt u er meer bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Maar probeer ook eens de WiFi Manager. Die bied ze soms voor een lagere prijs aan.


Geen andere oplossing dan UTP kabel (wil  geen kabels door het huis)? Een extra Wifi punt moet toch helpen?

Verwacht geen wonderen. Een goed bekabeld netwerk met WiFi punten die bekabeld zijn aangesloten is nog altijd het beste.


Hoi @Han De Jonge, welkom op ons forum!
Vanuit KPN kan ik ze helaas ook niet gratis aanbieden maar in de links die Nick hierboven noemt kun je ze altijd nog bijbestellen.

Meer informatie over dit alles kun je vinden in de onderstaande topics!