Skip to main content
Beantwoord

Groot snelheidsverschil tussen SuperWiFi's, pand ongeveer 110 m2

  • 23 August 2024
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

Hallo, heb glasvezel,  V12 box, en 2 SW2 punten op 1 verdieping van ca. 110m2.

de wifi snelheid bij SW2 punt 1 is ca 200mb/s gemeten met speedtest. klopt met abonnement

het 2e SW2 punt meet nog geen 50mb/s…?

punten beide SW bekabeld aangesloten. (via 1 Gb  switch)

weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?

Jan

 

Kunt u een laptop of pc aansluiten op de 2de utp poort achterop de trage SuperWiFi? Als u dan een speedtest doet, wat haalt u dan?


Ga ik ( morgen😬) proberen….


kabel in 2e UTP van SW2 gedaan en aan laptop gehangen. kom niet verder dan 80 mb/s down en soms nog geen 50 upload.

switch er tussen uit gehaald en rechtstreeks ( lange cat 5e kabel) aan V12 verbonden.

geen verschil…

er gaan vanuit de V12  2 (lange) kabels naar het verste SW punt. 1 zit direct in een iMac. daar meet ik bekabeld 200 mb/s. prima dus.  De 2e zit in de 1Gb switch en met die kabel kom ik niet boven de 80 mb/s  raar verschil tussen beide kabels…. zou het daar in zitten?

bij het 1e SW punt haal ik 180-200 down en boven de 300 upload

weet het even niet...🙃


@Jasto Hoeveel lampjes branden bij de LAN poort van de V12, waarmee de langzame kabel is aangesloten? Branden 2 lampjes heb je 1000Mbs, maar brandt alleen 1 lampje is de snelheid op deze poort beperkt tot 100Mbs. De oorzaak van deze beperking kan een slechte kabel of een slechte contact met de poort.


op de V12 branden groen/geel op de switch alleen geel…. poort gewisseld op switch, geen verschil.

ligt dus aan de kabel…. 😏dank voor deze tips allemaal. nieuwe kabel dus…..

 


het gekke is wel dat in de V12 de verbinding ( groen) naar SW2 als 1 Gb/s en excellent wordt aangegeven….

 


“snelle” kabel gewisseld op switch, direct meer dan 15 mb/s draadloos. de kabel is dus het probleem

…..


oplossing voor nu: “snelle”kabel in switch. nu draadloos op SW2 185 mb/s ip en 250 mb/s down prima voor nu. bekabeld ( via switch) op iMac 200 mb/s up en 250 mb/s down. 

opgelost.

dank iedereen👍


Reageer