Skip to main content

Sinds zondag heb ik de FRITZ!Box 7590 en hij werkt goed en ook de super wifi werkt naar behoren.

Wat is het probleem zou je denken dan. hahah 

Nou normaal kan je de wifi benaderen via zijn IP adres. Maar dat kan dus niet meer. Ook niet via het IP adres wat volgens de FRITZ!Box 7590 gegeven zou zijn. En ik wil hem echt kunnen benaderen omdat ik het led licht uit wil zetten. De wifi de de master is staat in de gang naast mijn slaapkamer en het is net of er stadion licht heel de nacht staat te schijnen, hahaha

Nu heeft de AVM FRITZ!Box 5530 192.168.178… en de super wifi lijkt nog steeds op 192.168.1….. van de V10 te staan. Anders zou ik hem toch met zijn nieuwe IP moeten kunnen pakken. 

Is een reset dan nodig? Of is er een andere manier. Ben een beetje huiverig omdat ook al kan ik hem niet benaderen hij het wel doet. En lees toch vaak dat de reset vaak niet een verbetering oplevert. Dus iemand een tip? 

 

 

de ip van de superwifi is meestal 192.168.2.151 of 150 of 152

als dat niet werkt moet je even in de fritzbox inloggen en het ip adres opzoeken. 

als je de wifi versterker niet kan benaderen. dan zit er niks anders op dan een reset uitvoeren 


Zet de "super"WiFi's even uit en weer aan, dan zouden die IP adressen van de FRITZ!Box moeten krijgen.


Zet de "super"WiFi's even uit en weer aan, dan zouden die IP adressen van de FRITZ!Box moeten krijgen.

Ja dat is zeker het juiste antwoord. Heb weer toegang. Maar nog niet helemaal tevreden. Kan hem nu weer benaderen. Maar merk dat de fritz echt de totale controle houd.

Dus ik zie niet in de interface welke IP adressen er over de wifi lopen. Die IP adressen staan wel in de Fritz. Kan ook ( mijn doel) de led in de gang uitzetten. Zelfs hem via de instellingen naar fabrieksinstellingen terugzetten wil hij niet hebben. 

 

Dus zit er over te denken om hem handmatig terug te zetten. Lees alleen vaak berichten dat de super wifi daar niet altijd lekker op reageert. Dus ben nog even aan de het bedenken of ik het waard vind.

En de vraag dan of ik de IP gegevens van de apparaten die dan verbonden zijn met de super ook daar wel weer inzitten of dat de fritz standaard blijft doen.

Ik denk dat ik Fritz zelf eens ga benaderen of ze me kunnen adviseren. MAAR je uit en aanzetten was zeker een goed antwoord. Dus dank je wel.

 

Denk dat Darkie117 ook deels nu gelijk gaat krijgen. Dus allebei bedankt. 


Heb weer toegang. Maar nog niet helemaal tevreden. Kan hem nu weer benaderen. Maar merk dat de fritz echt de totale controle houd.

Dus ik zie niet in de interface welke IP adressen er over de wifi lopen. Die IP adressen staan wel in de Fritz. 

Wat bedoel je hier nu mee?

Plaats eens screenshots die dit verduidelijken.


Je kunt als het goed is in het overzichtje zien welke apparaten er met de SuperWiFi verbonden zijn.

Is dat bij u niet zo?

En ja, je ziet de ip adressen ook in de fritzbox. Daar is niets vreemds aan. Dat is bij een Experiabox ook zo.


Heb weer toegang. Maar nog niet helemaal tevreden. Kan hem nu weer benaderen. Maar merk dat de fritz echt de totale controle houd.

Dus ik zie niet in de interface welke IP adressen er over de wifi lopen. Die IP adressen staan wel in de Fritz. 

Wat bedoel je hier nu mee?

Plaats eens screenshots die dit ver

duidelijken.

 

Verbonden via de V10 was hier nu een heel schema met verbindingen.

Die zijn er niet meer.

De afbeelding van de firmware is leeg. Dus ook om  led aan en uit te zetten. 

Fabrieksinstellingen is ook niet meer mogelijk vanaf de knop.

 

Dus dat bedoel ik. En nogmaals nu is het geen ramp. Want hij doet zijn werk. Dat weet ik omdat de wifi goed is. En die komt niet van de fritz want die is uit.  En ook de super's in mijn kantoor en woonkamer doen het gewoon goed. 

 

Maar doel was eigenlijk om het led uit te zetten en dan merk je wel nu dat je geen controle meer hebt over het ding. Dus ik moet hem denk ik wel resetten. Alleen vraag als ik dat doen…. werkt het dan wel of is de fritz zo ingeregeld dat die automatisch de gegevens overneemt. 


Je kunt als het goed is in het overzichtje zien welke apparaten er met de SuperWiFi verbonden zijn.

Is dat bij u niet zo?

En ja, je ziet de ip adressen ook in de fritzbox. Daar is niets vreemds aan. Dat is bij een Experiabox ook zo.

Nee precies dit schema mis ik nu.

En zoals bij de andere reacties… ik zie echt wel al mijn IP adressen van alle apparaten in de fritz. Dus is echt geen probleem. Doel is voor nu eigenlijk alleen de led in de gang uitzetten omdat het in de nacht net een kerstboom is die me slaapkamer in straalt.  En dat kan dus niet meer. Dus aan de ene kant kan je zeggen is dat alles wel de moeite waard om voor dat ene ledje hahah alles te veranderen. Aan de andere kant denk ik dat veel mensen hetzelfde zijn en zullen denken…. shit het werkt niet meer hahah het moet werken. 


 

Verbonden via de V10 was hier nu een heel schema met verbindingen.

Die zijn er niet meer.

Hmmm, apart.

 

Dus ik moet hem denk ik wel resetten. Alleen vraag als ik dat doen…. werkt het dan wel of is de fritz zo ingeregeld dat die automatisch de gegevens overneemt. 

Je zult de wifi instellingen dan handmatig moeten configureren, deze worden niet overgenomen van de FRITZ!Box.


 

Verbonden via de V10 was hier nu een heel schema met verbindingen.

Die zijn er niet meer.

Hmmm, apart.

 

Ja zeker apart. Want toen ik vorige week zondag de Fritz installeerde was de wifi beneden echt slecht. Dat kwam omdat de super wifi en de fritz allebei naast elkaar stonden te zenden. Had even er niet bij nagedacht van de V10 zijn eigen wifi zelf uitzet. Dus na uitzetten was de snelheid gelijk weer super zoals die hoort. Dus hij doet echt zijn ding goed. 

 

Oh wat is me af vraag. Zou je bijv wel deze super wifi weg kunnen halen? En dan de Fritz weer in zijn wifi aan te zetten. Want de andere super wifi's boven zijn allemaal altijd rechtstreeks bekabeld in mijn netwerk. 


Oh wat is me af vraag. Zou je bijv wel deze super wifi weg kunnen halen? En dan de Fritz weer in zijn wifi aan te zetten. Want de andere super wifi's boven zijn allemaal altijd rechtstreeks bekabeld in mijn netwerk. 

Dat is geen ideale configuratie immers dan zal er geen mesh (fast/smartroaming) netwerk opgezet worden.


Oh wat is me af vraag. Zou je bijv wel deze super wifi weg kunnen halen? En dan de Fritz weer in zijn wifi aan te zetten. Want de andere super wifi's boven zijn allemaal altijd rechtstreeks bekabeld in mijn netwerk. 

Dat is geen ideale configuratie immers dan zal er geen mesh (fast/smartroaming) netwerk opgezet worden.

Nou niet helemaal mee eens. 

Want de snelheid is overal nu constant en hoog. Terwijl als ze niet bekabeld zijn maar puur draadloos is er echt veel meer verlies. 2 monteurs die het zelfs ook adviseerde. En gezien de metingen hebben ze gelijk. Maar Dat is ook niet mijn vraag op topic. Iedereen heeft ook zo zijn voorkeur en niet iedereen zijn huis, bedrijf heeft de ideale ligging.

Daarnaast zit er in de muur voor een Kapitaal aan cat6 door de muur. En ik krijg 500mpbs en ontvang het 9/10 keer ook. Tenzij je bedoeld om de wifi op de fritz aan te zeggen. ;) 


Want de snelheid is overal nu constant en hoog. Terwijl als ze niet bekabeld zijn maar puur draadloos is er echt veel meer verlies.

Dat is wat anders, ook ik ben een absoluut voorstander van het bekabeld aansluiten van wifi accesspoints, dat geeft altijd het beste resultaat.

Het is echter niet de ideale configuratie omdat er geen fast/smart roaming netwerk opgezet wordt en de kans dus bestaat dat je met het accesspoint beneden aangesloten blijft als je naar boven gaat vice-versa en je daardoor (tijdelijk) een mindere verbinding zult hebben.

En als je het echt optimaal wilt hebben, kies dan niet voor de "super"wifi's van kpn maar voor de FRITZ!Repeaters die wel naadloos met jouw FRITZ!Box samenwerken.


Want de snelheid is overal nu constant en hoog. Terwijl als ze niet bekabeld zijn maar puur draadloos is er echt veel meer verlies.

Dat is wat anders, ook ik ben een absoluut voorstander van het bekabeld aansluiten van wifi accesspoints, dat geeft altijd het beste resultaat.

Het is echter niet de ideale configuratie omdat er geen fast/smart roaming netwerk opgezet wordt en de kans dus bestaat dat je met het accesspoint beneden aangesloten blijft als je naar boven gaat vice-versa en je daardoor (tijdelijk) een mindere verbinding zult hebben.

En als je het echt optimaal wilt hebben, kies dan niet voor de "super"wifi's van kpn maar voor de FRITZ!Repeaters die wel naadloos met jouw FRITZ!Box samenwerken.

 

(met een knipoog deze reactie) Je bent net te laat. hahaha

Zojuist net voor je berichtje de knoop doorgehakt en de AVM FRITZ!Repeater 6000 AX - WiFi versterker - Tri-Band- Wifi 6 - 6000...  besteld. worden morgen geleverd. Dit was echt zo'n ding ja ik wil , nee ik heb geen geld. Ja maar ik wil hahaha. Dus ben een man. Eigenwijs en dus besteld. Wordt morgen vervolgd.