Skip to main content
Beantwoord

Hoe een Ziggo extender op KPN wifi van naam wijzigen?

  • 3 September 2024
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Ziggo internet en TV naar KPN internet en TV.

Via Ziggo destijds deze apparatuur gekocht voor een extra internetpunt tbv wifi in de tuin. Deze apparatuur heb ik inmiddels ook weer aan de praat gekregen via het KPN box12 modem en werkt naar behoren.

Maar nu wil ik graag de naam van dit extra internetpunt wijzigen aangezien dit nog begint met ‘Ziggo...’

Vraag 1: Ik heb gezocht op internet hoe ik dit kan doen, maar kom er niet uit. Wie kan me helpen?

Vraag 2: Is dit extra internet veilig wanneer ik dit gebruik?

Dit zijn gewoon powerline's. Die zenden toch geen WiFi uit? Er staat zelfs bij "non wifi".


 


Dan heb je de wifi versie van de power lines, dat zijn andere dan in de eerdere link die je liet zien @hiker.nl 


Dan heb je de wifi versie van de power lines, dat zijn andere dan in de eerdere link die je liet zien @hiker.nl 

OK, ze zien er hetzelfde uit. Ik heb ze jaren terug bij Ziggo gekocht maar het werkt nog goed, nu ook op mijn KPN wifi. Maar ik wil graag de naam van de power lines wijzigen, maar weet niet hoe.


Binnen de modem zie je de ip adressen van de power lines, daar kun je mee inloggen en aanpassingen doen @hiker.nl .

Voor verdere details zie de handleiding van de power lines.

Succes.

 


Probleem opgelost!

Met wat zoeken de handleiding voor het aansluiten van het extra wifi/punt gevonden met daarin de uitleg hoe de netwerknaam te wijzigen. Tja, toen was het een fluitje van een cent! 😉

Met dank voor het meedenken.

 


Graag gedaan @hiker.nl , goed om te lezen dat het gelukt is.

 


Reageer