Skip to main content

Beste LedenĀ 

Ik heb 2 KPN SuperWifi schotels witte hoe kan ik echt controleren of ik goede wifi ontvangst heb de lampjes branden groen maar dat hoeft niet te betekenen dat je goede wifi ontvangst heb lijkt mij . Mijn eerste Wifi Schotel heb ik aan de Modem in de meterkast aangesloten en die staat bij de Modem mijn tweede super Wifi schotel heb ik op de eettafel staan .

JohnĀ 

Hoi John,

Welk modem is het?Je kan het beste de superwifi in de meterkast verplaatsen, naar bijvoorbeeld de 1e verdieping.

Of je bereik goed is, kan je zien op je telefoon/laptop.Je ziet een aantal balkjes:

Dit is weliswaar een Ziggo netwerk, maar het werkt hetzelfde.Heb geen KPN netwerk in de buurt.3 of 4 streepjes is een goed bereik.


Hoi John,

Welk modem is het?Je kan het beste de superwifi in de meterkast verplaatsen, naar bijvoorbeeld de 1e verdieping.

Of je bereik goed is, kan je zien op je telefoon/laptop.Je ziet een aantal balkjes:

Dit is weliswaar een Ziggo netwerk, maar het werkt hetzelfde.Heb geen KPN netwerk in de buurt.3 of 4 streepjes is een goed bereik.

@martijn197108Ā De superwifi in de meterkast staat op de eerste verdieping maar die moet aangesloten blijven op de Modem Router anders werkt het niet ik heb de Experia Box v10 van KPN .


HoiĀ  @Johnnyboij ,

Heb je niet de mogelijkheid om de superwifi in het zicht te zetten maar dat hij wel bekabeld verbonden blijft?


@martijn197108

Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .

Ā 


@martijn197108

Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .

Ā 

Okee, maar het beste is om die andere ook in het zicht te zettenšŸ˜‰


@martijn197108

Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .

Hij moet bekabeld aangesloten zijn. Maar hij hoeft niet in de meterkast te staan. Hij mag ook elders in huis staan. Zolang die maar bekabeld aangesloten is.

Verder ... heeft u problemen met WiFi?Ā 


@Nick83Ā 

Nee ik heb geen problemen met Wifi maar mijn vraag is hoe kan ik zien dat de super wifi schotels goed werken . De Eerste is met kabel aangesloten op de modem in de meterkast de tweede staat hier op tafel in het zicht en is zonder kabel aangesloten .


@martijn197108

Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .

Ā 

Okee, maar het beste is om die andere ook in het zicht te zettenšŸ˜‰

@martijn197108Ā waarommoeten ze alle twee bekabeld aangesloten zijn ten eerste gaat dat niet lukken omdat mij modem in de meterkast aangesloten zit die kan ik niet in de woonkamer zetten .


Hoi John,

Ik bedoel niet dat beide bekabeld aangesloten hoeven te worden, maar dat je ze beiden in een open ruimte zet.Op de eettafel is prima, maar in de meterkast is niet de beste plek.Liever in de hal bijvoorbeeld.


Welke snelheid haalt u bij een speedtest? Eerst meten op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Daarna via WiFi.Ā 


Hoi John,

Ik bedoel niet dat beide bekabeld aangesloten hoeven te worden, maar dat je ze beiden in een open ruimte zet.Op de eettafel is prima, maar in de meterkast is niet de beste plek.Liever in de hal bijvoorbeeld.

Hoi MartijnĀ 

OkĆ©Ā maar dat zal niet gaan dan moet ik mijn modem in de woonkamer plaatsen en dat wil ik niet dus laat ik het gewoon zo . Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag heey ik vroeg hoe ik kan controleren dat ik goede wifi verbinding heb .


U zoekt wel problemenĀ vind ik. Het werkt goed zegt u zelf.

Nee ik heb geen problemen met Wifi ...

Dus waarom dit topic?


U kunt met WiFi Analyzer de veldsterkte meten. Dit is van de SuperWiFi 2.0 die ik hier in de woonkamer heb staan:

Ik zit er ongeveer 4 meter bij vandaan.


U zoekt wel problemenĀ vind ik. Het werkt goed zegt u zelf.

Nee ik heb geen problemen met Wifi ...

Dus waarom dit topic?

@Nick83Ā 

Ik wil gewoon weten of mijn super Wifi puntenĀ  goed werken je hoeft niet altijd problemen te hebben met Wifi heey en waarom zoek ik problemen .Ā 

Ā 

Ā 


Als u geen problemen heeft, dan werkt het goed.


Als u geen problemen heeft, dan werkt het goed.

@Nick83Ā 

Dat zeg jij ik zie het andersĀ 

Ā 


Als u geen problemen heeft, dan werkt het goed.

@Nick83

Dat zeg jij ik zie het andersĀ 

Ā 

@Nick83Ā 

Hier het schema van mij .

Ā 


En hoe is het op een bekabeld aangesloten pc of laptop?Ā 


En hoe is het op een bekabeld aangesloten pc of laptop?Ā 

@Nick83Ā 

Hier de afbeeldingen :

Laptob met kabel aangesloten op de Modem .
Super Wifi aangesloten met kabel via Modem .

Ā 


Bekabeld is wel een stuk beter dus.Test je wifi op 2.4ghz of op 5ghz?In geval van 5ghz, op AC of een oudere versie?

Wifi is altijd wel wat lager, ligt ook aan de omgeving.Veel buren met modems, dect telefoons etc.Hier haal ik met relatief weinig stoorzenders en buren wƩl de volle 50mb via (zelfs) 2.4ghz wifi.Je kan de wifimanager volgen, die kan misschien een beter kanaal vinden.


Beste @Johnnyboij, bekabeld haal je inderdaad meer dan draadloos. Wellicht dat er nog iets van verbetering mogelijk is. Neem dit topic voor oplossingen bij wegvallende en trage wifi eens door. Met de tips die hier Ć©n daar gegeven worden, kan je aan de slag.Ā