Skip to main content

Hallo,

Omdat de wifi haperde heb ik nu een fritzbox 4060 modem besteld. Hoe kan ik hier mijn Superwifi punten op aansluiten?

Ik denk alleen bekabeld. En je zal ze zelf in moeten stellen als dat nog gedaan is. Niks gaat automatisch meer. Wifi van Fritzbox zal waarschijnlijk ook niet meedoen in het mesh verhaal. Daar zijn ze niet voor gemaakt. 

Fritzbox werkt met Fritz repeaters


Hallo @Snel2022 ik heb ooit eens ergens gelezen de de superwifi's niet samenwerken met de FritzBox


Best om een of twee fritz 1200ax te kopen, dan heb je fritz mesh, liefst bekabeld aansluiten, werkt altijd.


Bedankt voor jullie berichten. Ik heb inmiddels de fritzbox ontvangen, wanneer ik het eerste Superwifi punt bedraad aansluit dan kan ik het 2e punt wel draadloos verbinden. Maar helaas dus niet beide punten draadloos,zoals dit met de KPN box 12 wel kon. Ik hoop dat ik met de fritzbox minder haperingen in de WiFi verbindingen heb dan dat ik met de KPN box 12 had. Geen idee hoe ik dit probleem anders zou moeten verhelpen. Vorig jaar zat ik bij T-Mobile daar had ik dit probleem niet.


Bedankt voor jullie berichten. Ik heb inmiddels de fritzbox ontvangen, wanneer ik het eerste Superwifi punt bedraad aansluit dan kan ik het 2e punt wel draadloos verbinden. Maar helaas dus niet beide punten draadloos,zoals dit met de KPN box 12 wel kon. Ik hoop dat ik met de fritzbox minder haperingen in de WiFi verbindingen heb dan dat ik met de KPN box 12 had. Geen idee hoe ik dit probleem anders zou moeten verhelpen. Vorig jaar zat ik bij T-Mobile daar had ik dit probleem niet.

Klopt. Dat is wat ik zei. Fritsbox doet kwa wifi niet mee met Superwifi’s. 

 

Wat voor haperingen waren dit dan, complete wegval? Opnieuw opstartende Box12?


Complete wegval, de box zelf blijft wel aan maar internet signaal valt af en toe weg.


De Fritzbox zend een ander WiFi netwerk (naam) uit dan de SuperWiFi's? Valt het WiFi netwerk van de Fritzbox ook weg? Hoe gaat het met bekabeld aangesloten apparaten? Verliezen die ook de verbinding? 


De Superwifi zenden hetzelfde wifi netwerk als de fritzbox uit. Tot nu toe valt het signaal hier niet weg maar ik heb de fritzbox nog maar net. De bekabeld aangesloten apparaten verloren de verbinding niet, het lag dus echt aan het WiFi signaal (in combinatie met de KPN box 12)


De Superwifi zenden hetzelfde wifi netwerk als de fritzbox uit.

Dat is niet goed. Want dat verstoord de mesh werking van de SuperWiFi's.Â