Skip to main content

Ik probeer het admin pasword te wijzigen van mijn superwifi2 maar wat ik ook invul ik krijg steeds een schermpje met wat ik kan gebruiken aan leestekens maar het wachtwoord wordt niet gewijzigd.

Het werkt voor beide superwifi2.0 toestellen niet

Hoi ​@Bekemans! Ik heb gelijk even gebruik gemaakt van de ingevulde gegevens in je profiel. Ik zie daar dat je een KPN Box 12 met twee SuperWifi punten aangesloten hebt staan. Dit betekent dat je alle wijzigingen direct in de webinterface van je Box 12 modem dient zetten. Dan nemen de SuperWifi punten deze instellingen over. Hieronder lees je hoe je precies kunt inloggen op de webinterface met de softwareversie die jij hebt op de Box 12. 

Laat maar weten of het hiermee gelukt is! 

Hallo Arjan, Bedankt voor je reactie, in mijn client list zie ik mijn superwifi2 apparaten staan. ze worden vermeld als SWP2-nummer die naam wil ik juist wijzigen, daarvoor moet je toch inloggen op het betreffende  swp2 element? Echter als ik daar op inlog met het password dat achter op het apparaat staat komt hij met de vraag om het password te wijzigen en dat lukt niet. Op beide swp2 elementen lukt dat niet. Van uit mijn V12 modem kom ik ook niet op de swp2 elementen. Hopelijk is er een alternatief.

Welke firmware heb je op de KPN Box en SuperWiFi's staan?

Als je de oude firmware op KPN Box en SuperWiFi's hebt, dan zou je niet eens in kunnen loggen op de SuperWiFi's. De webinterface van de SuperWiFi's zou je meteen door moeten sturen naar de KPN Box. Je krijgt het inlogformulier niet eens te zien.

Bij de nieuwe firmware op de SuperWiFi's hoef je het wachtwoord niet meer te wijzigen.

Dus wat is hier aan de hand? Welke firmware word er gebruikt?

Ik heb 2 superwifi2 apparaten maar ik kan niet vinden welke software versie deze hebben, staat niet op de doos en kan ook niet inloggen op de superwifi2 elementen.

Mijn modem geeft bij software version: 

Serial Number N724017AX006333
Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E

Zie dat er twee soorten iconen zijn om in te loggen op het V12 modem je hebt een groen icon en een icon met een foto. Ik log in op het modem met het icoon met de foto. Misschien dat dit helpt bij het onderzoek.

Voor het inloggen zou je dat al moeten kunnen zien. Heb je dit inlogvenster?

Dan staat de firmware versie onderaan. 

Dit scherm is zichtbaar: voor mij sw2 elementen

dit is het inlog scherm van mijn modem

Ik lees op het forum dat er software updates zijn naar V12.C.23.15.06, in mijn modem zit nog versie SGEJ1000060E. Kan dit het probleem zijn met mijn superwifi2?

Ik lees op het forum dat er software updates zijn naar V12.C.23.15.06, in mijn modem zit nog versie SGEJ1000060E. Kan dit het probleem zijn met mijn superwifi2?

Nee, jouw SW hebben ook nog firmware 3.0xxx. Juist anders levert problemen op, b.vw SWs met firmware SW2.xx werken niet met SGExxx of SWs met firmware x.0xxx werken niet met V12.xxx

Je zit inderdaad nog op de oude softwareversie voor de Box 12 en voor de SuperWifi2. Maar dat maakt voor je vraag verder niet uit. Om wijzigingen door te voeren in de namen van de client list, dien je in te loggen op de webinterface van je Box 12. Je kunt niet inloggen op de webinterface van de SuperWifi punten. Dat kan alleen als het in de stand alone modus opereert, dus als er geen modem is die het Wifi-netwerk beheert. In jouw geval regelt de Box 12 alles in je netwerk. 

Ik heb mijn Superwifi2 elementen gereset opnieuw geinstalleert, als ik nu mijn ethernet kabel verwijder dan gaat de led van groen naar paars. ook koppelen via de wps knop geeft geen resultaat.Hoe nu verder?

Hallo,

Deze topic kan gesloten worden.

Na veel uit proberen is het gelukt om de swp2 te koppelen aan mijn V12 modem. Ik heb eerst mijn V12 modem gereset, daarna opnieuw ingesteld. De swp2 elementen aan de  V12 gekoppeld en laten gaan tot dat de led op het swp2 element groen brandt. Daarna het swp2 element los gekoppeld de groene led word dan paars. De wps knop op de V12 box 10 sec ingedrukt tot dat het wifi led rood ging knipperen daarna de wps knop op het swp2 element ingedrukt tot dat het led oranje ging knipperen dit duurt een paar minuten na enige tijd werd de led op het swp2 element groen en kon internetten via mijn swp2.

Jammer dat deze info niet terug te vinden is op de topics of  in de beschrijving van de swp2 elementen.

Fijn om te lezen dat het gelukt is! We nemen je feedback mee. :)

Reageer