Skip to main content

Ik heb de WiFi manager gebruikt en kreeg het advies om één super Wifi bij te kopen.
Mij modum staat op de 1e verdieping in mijn werkkamer, het de Super WiFi wil ik in de woonkamer beneden plaatsen, het wifi signaal is daar (te) zwak. Nu lees ik in de instructie dat de superWiFi bij installatie het wiFi signaal van het modem uitschakeld. Dat zou betekenen dat ik mij werkkamer geen en/of slecht signaal krijg. Ik hen een V10A modem.

Klopt dit? Zo ja, dan is één super WiFi niet echt een goed advies…….

Hallo @Pim78 ,

Je krijgt standaard twee Super-Wifi-punten. 

Lees er hier meer over : 

 


Hoi @Pim78, bij sommige modellen Experia Box wordt de Wifi uitgeschakeld inderdaad. Als jij een V10a hebt zoals je zegt zal dat bij jou niet het geval zijn, dan blijft Wifi gewoon aan sinds de laatste update: Experia Box V10A Update: Mesh h5.00.52_build493-owl].

Verder geeft het topic van Paul, waar Noordzee al naar verwijst, je volgens mij alle antwoorden :slight_smile:


Is het wel zo simpel? Als je nu in de woonkamer onvoldoende signaal heb zal de super wifi ook onvoldoende signaal krijgen als je die in de woonkamer zet. De opstelling zal echt anders moeten.  Heb je een tv ontvanger in de woonkamer staan?


Joep1965: Nee, voor mijn TV heb ik Ziggo.  (werkt probleemloos → Don't fix what's not broken...)

Vanwaar deze vraag?

 


Hallo @Pim78 , heb jij het IS/RA-punt op de 1e verdieping zitten?

 


Ik vraag het omdat je dan, mits de tv ontvanger bekabeld was aan het modem,  de super wifi met die kabel had kunnen aansluiten op het modem. 


JanD: Ja, dat klopt.


De Experia Box moet inderdaad dicht bij het IS/RA-punt worden aangesloten, als het IS/RA daar zit staat die in ieder geval goed. Ik denk dat als er beneden ook een Wifi zender zal staan (dat kan een SuperWifi zijn, maar het kan ook een ander merk zijn) je daar een merkbaar verschil mee zult werken. Aangezien het signaal nu niet super sterk is daar, denk ik wel dat het verstandig is om doe Wifi zender bekabeld op de Experia Box aan te sluiten. Op die manier kan die zender het beste signaal afgeven.