Skip to main content

Goede dag,

we hebben onlangs 2 superwifi punten besteld en geïnstalleerd. De installatie via de app liep wat moeilijk omdat bij het tweede punt de WiFi van de V10 box afsluit en hij op de app zegt geen verbinding te kunnen maken. Tot onze verbazing hadden we ene Henry de Beer in ons huis (WiFi netwerk) met als wachtwoord zag2berenbr00djessmeren… op de app kon ik deze terugzien. En ons eigen netwerk H369… was ook nog te vinden maar niet in de app. Nu heeft net iemand van de helpdesk me geholpen met een volledige reset van het modem en de superwifi punten en Henry bestaat niet meer. Volgens deze medewerker verzint KPN niet vanzelf netwerken. Waar ik dus een probleem mee heb is dat het er erg sterk op lijkt dat ik geld heb betaald voor een tweedehands product, dat door ene Henry de Beer reeds eens gebruikt is. Ik kan zo snel ook niet terug vinden dat dit een van de voorwaarden is. Gek toch, nieuwprijs voor een tweedehands product??

 

Graag hoor ik wat hier aan de hand is en hoe we dit gaan oplossen. Groet Bas

Hallo @Bas Coenders ,

Kennelijk heeft iemand het product binnen de proefperiode van twee weken geretourneerd naar KPN. 

Dat is net als je bv een pas gekochte broek terugbrengt naar de winkel. Dan wordt die broek daarna ook weer aan een andere klant verkocht. 

Alleen heeft KPN daarna niet het product weer teruggezet naar de basisinstellingen. Beetje slordig! 

 


Hallo @Bas Coenders ,

Waarschijnlijk heeft iemand het product binnen de proefperiode van twee weken geretourneerd naar KPN. 

Dat is net als je bv een pas gekochte broek terugbrengt naar de winkel. Dan wordt die broek daarna ook weer aan een andere klant verkocht. 

Zou alleen wel logisch zijn dat KPN in zo'n geval de SuperWiFi's netjes zou resetten. Net als dat broeken die terug komen ook weer netjes opgebouwen worden en de volgende klant er niets van ziet.


Het lastige is “waarschijnlijk” heb ik niet zoveel aan. Dit is niet het eerste wat ik met KPN meemaak. Zoals je waarschijnlijk ook weet komen de meeste mensen niet meteen met frustraties of klachten (het bekende topje van de ijsberg). Een keer kan gebeuren maar ik begin nu het gevoel te krijgen dat ik te vaak niet serieus genomen wordt als klant. Zet het er duidelijk bij dat het mogelijk een reeds gebruikt product kan zijn en dan beslis ik of ik daar 70€ aan wil spenderen. Ik hoop dat KPN deze frustratie weg kan nemen.


Je mag tenminste wel verwachten dat die dingen gereset,opgepoetst en herpakt zijn.Je kan eventueel een klacht indienen maar als je ze binnen 14 dagen gekocht hebt kan je ook de aankoop weer annuleren en een gloednieuwe kopen.


Dat waarschijnlijk kan je gewoon omruilen voor zeker. Natuurlijk is dit het geval. Wel slordig dat ze niet netjes teruggezet zijn naar fabrieksinstellingen.  Ook jij kan ze terug sturen als je ze bij nader inzien niet wil. Maar wat is er nog meer aan de hand? Je hebt gewoon recht op een goede verbinding want daar betaal je ook voor. 


Dit is wel heel erg slordig van KPN (en dan druk ik me nog heel zwak uit). Iets met privacy? 

Ontstaat bij mij gelijk de vraag hoe ze überhaupt met mijn gegevens omgaan. Vraag me af of die bij KPN wel veilig zijn...


Het lastige is “waarschijnlijk” heb ik niet zoveel aan. 

Ik wilde het niet meteen op de spits drijven, maar het is toch superduidelijk dat dit gebeurd is. Bij een spiksplinternieuw product komt dit niet voor. 

KPN had die gegevens inderdaad netjes moeten verwijderen en resetten. Maar dat is dus niet gebeurd. 

Ik pas het woordje waarschijnlijk dan wel aan naar kennelijk in mijn eerste reactie. 


Hoi @Bas Coenders, dit klinkt inderdaad alsof deze gebruikt is in de proefperiode. Had niet zo mogen gebeuren. Of het gecheckt wordt, dat weet ik eigenlijk niet, want in principe als je iets retourneert doe je dat in originele staat, dat is bij mijn weten altijd zo. Waar en hoe dit mis is gelopen, geen idee, zit niet helemaal in dat proces. 

Wel bij dat het nu wel goed werkt. Maar snap de frustratie. Ook goed dat je het meldt bedankt. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 


Het lastige is “waarschijnlijk” heb ik niet zoveel aan. 

Ik wilde het niet meteen op de spits drijven, maar het is toch superduidelijk dat dit gebeurd is. Bij een spiksplinternieuw product komt dit niet voor. 

KPN had die gegevens inderdaad netjes moeten verwijderen en resetten. Maar dat is dus niet gebeurd. 

Ik pas het woordje waarschijnlijk dan wel aan naar kennelijk in mijn eerste reactie. 

@Bas Coenders 

Alles zo duidelijk? 


het komt denk ik wel vaak voor dat er "refurbisch” apparatuur weer gebruikt wordt , ook routers zullen als het nodig is in een nieuw jasje gestoken worden en gewoon weer als leenapparatuur  een volgend leven krijgen