Skip to main content

Goedemorgen :-) 
 

Ik wil inloggen op de twee Super Wifi SSID's om wifi 2.4 aan te zetten

Ik heb de uitleg al gehad en weet hoe het werkt om daar te komen en hoe dat te doen.

Het probleem is alleen dat wanneer ik het wachtwoord dat achterop blauw knipperende super wifi 2.0 met technische model naam  WE620242 staat in typ, het niet wordt geaccepteerd.
Er wordt gemeld dat het een fout wachtwoord is. 
Ik heb het meerdere malen geprobeerd en weet zeker dat ik het goed in heb getypt.

Wanneer ik de super wifi 2.0 zou resetten, werkt dan het originele wachtwoord weer?
Zo ja, hoe reset ik de super wifi 2.0?
Zo niet, hoe los ik het dan op? 
Ik wil 2.4Ghz aanzetten voor mijn Samsung tv en xbooster stofzuigers van Blaupunkt, maar ben dus gestrand bij het wachtwoord dat niet goed schijnt te zijn.

In principe zou dit het admin paswoord moeten zijn van de superwifi die knippert. Als ooit de KPN thuis APP is gebruikt het paswoord wat hier is ingevuld. Mogelijk is er ooit het paswoord van de andere Superwifi ingevuld. Op deze tweede staat een ander paswoord. Als dat allemaal niet lukt dan een reset uitvoeren op de Superwifi die blauw knippert. Deze stuurt dan ook een reset naar andere toe. Als er eentje draadloos stond aangesloten dan moet die na de reset opnieuw worden aangesloten met een ethernet kabel op het modem. Na reset zou het paswoord van de knipperende superwifi moeten gelden.


Goedemiddag Bruis Tablet,

Ik heb nu Fing geprobeerd op beide Super Wifi's en wederom werkt het wachtwoord niet. Of dat ooit is veranderd, ik heb geen idee. Het admin password van beide super wifi's is trouwens hetzelfde. Dus nee, er staat op de tweede geen ander password. Het vreemde is dat er twee ip adressen staan met allebei 1 cijfer anders aan het eind, maar wanneer ik die in typ kom ik beide keren bij dezelfde SWP van Arcadyan. Het rare is, dat dat nu de andere is dan de vorige keer….
Ik heb op reset geklikt toen het nog blauw knipperde. Tweede blijft gewoon groen en inloggen via beide ip adressen, password invalid. Gewacht tot het groen licht had. Reset ingedrukt en wederom gebeurt er niets. Inloggen nog steeds onmogelijk. Dus reset tijdens blauw knipperen heeft niks opgeleverd. Ik ga er van uit dat je met reset het kleine knopje aan de achterkant bedoeld. Die heb ik bij beide SWP's ingedrukt. Maar zoals ik alzei: gisteren was het de ene die knipperde wanneer ik het ip adres intypte, deze keer de andere. Daarnaast gaat bij elk ip adres waar SWP Arcadyan WE620242 bij staat maar één WSP/super wifi blauw knipperen, dus die heeft twee ip adressen en de andere reageert nergens op vandaag.
Die op de lan staat aangesloten knipperde gisteren en vandaag degene die niet op de lan is aangesloten.
Dus voor mij houdt het hier op… 
Inloggen wil niet, resetten wil niet, de ene dag knippert de ene, de andere dag de andere, die niet op de lan is aangesloten reageert op beide SWP ip adressen en gaat bij beide blauw knipperen.

Ik heb alles geprobeerd nu, Heb je nog meer ideeën? En geloof me, ik steek je absoluut niet de gek aan.
Dit is serieus wat er gebeurt. Ik zou ook graag willen dat met reset de boel zou zijn opgelost. 

Ik wordt hier doodmoe van.

Ziggo begint steeds interessanter te worden voor mij. 
Ik ga geen 75 euro betalen voor iets wat ik niet heb veroorzaakt en wat blijkbaar niet is op te lossen.
Maar goed, jij doet ook je best. 
Heb je geen andere oplossingen dan bedank ik je in ieder geval voor het proberen me te helpen.


Goedemiddag Bruis Tablet,

Ik heb nu Fing geprobeerd op beide Super Wifi's en wederom werkt het wachtwoord niet. Of dat ooit is veranderd, ik heb geen idee. Het admin password van beide super wifi's is trouwens hetzelfde. Dus nee, er staat op de tweede geen ander password. Het vreemde is dat er twee ip adressen staan met allebei 1 cijfer anders aan het eind, maar wanneer ik die in typ kom ik beide keren bij dezelfde SWP van Arcadyan. Het rare is, dat dat nu de andere is dan de vorige keer….
Ik heb op reset geklikt toen het nog blauw knipperde. Tweede blijft gewoon groen en inloggen via beide ip adressen, password invalid. Gewacht tot het groen licht had. Reset ingedrukt en wederom gebeurt er niets. Inloggen nog steeds onmogelijk. Dus reset tijdens blauw knipperen heeft niks opgeleverd. Ik ga er van uit dat je met reset het kleine knopje aan de achterkant bedoeld. Die heb ik bij beide SWP's ingedrukt. Maar zoals ik alzei: gisteren was het de ene die knipperde wanneer ik het ip adres intypte, deze keer de andere. Daarnaast gaat bij elk ip adres waar SWP Arcadyan WE620242 bij staat maar één WSP/super wifi blauw knipperen, dus die heeft twee ip adressen en de andere reageert nergens op vandaag.
Die op de lan staat aangesloten knipperde gisteren en vandaag degene die niet op de lan is aangesloten.
Dus voor mij houdt het hier op… 
Inloggen wil niet, resetten wil niet, de ene dag knippert de ene, de andere dag de andere, die niet op de lan is aangesloten reageert op beide SWP ip adressen en gaat bij beide blauw knipperen.

Ik heb alles geprobeerd nu, Heb je nog meer ideeën? En geloof me, ik steek je absoluut niet de gek aan.
Dit is serieus wat er gebeurt. Ik zou ook graag willen dat met reset de boel zou zijn opgelost. 

Ik wordt hier doodmoe van.

Ziggo begint steeds interessanter te worden voor mij. 
Ik ga geen 75 euro betalen voor iets wat ik niet heb veroorzaakt en wat blijkbaar niet is op te lossen.
Maar goed, jij doet ook je best. 
Heb je geen andere oplossingen dan bedank ik je in ieder geval voor het proberen me te helpen.

Lastig. Kan nog bedenken om het met 1 superwifi alleen te proberen. Dus koppel ze allemaal los. Dus geen enkele ethernet kabel erin Dan per stuk resetten. Via sateprikker ingedrukt houden totdat ze aantal malen knipperen. Dan laten opstarten totdat ze allemaal eindigen op paars. Dan zijn ze in fabrieksstand. Nu met slechts 1 exemplaar aan de gang gaan zodat ze elkaar niet gaan voorzien van verkeerde informatie. Deze ene aansluiten op het kpn modem met ethernet en op deze inloggen met het gebruik van het admin paswoord op de achterzijde. ALs dat gelukt is de gewenste instellingen maken. Daarna pas de andere exemplaren op ethernet aansluiten en laten synchroniseren. Ik weet dat het een langdradig verhaal is maar het lijkt erop dat er toch op een of andere manier een paswoord is ingekomen. En zodra ze aanstaan en met elkaar in verbinding staan blijven deze set van informatie rondgaan.


Welk modem heeft u? 

Dat u 2 SuperWiFi's heeft met hetzelfde admin password is heel wonderlijk…

Hoe ziet de login pagina er uit? Zo?

Of zo?

 


Achterkant SuperWiFi:

Wireless SSID en KEY zijn wel verschillend? Maar de 3de regel "Admin Password" is dus op beide SuperWiFi's hetzelfde? 


... met technische model naam  WE620242

Wat bedoelt u hier eigenlijk mee? Waar ziet u dat staan?


Hallo Nick83

Het zijn allebei Super Wifi 2.0
De één zit verbonden aan de lan, de andere niet.

De achterkant ziet er uit zoals u de foto deelde.

Op beide is het admin pw absoluut hetzelfde. Op beide staat precies hetzelfde pw achter admin password. Precies dezelfde code met hoofdletters, kleine letters, cijfers en een teken.
Wanneer ik het ip adres in typ dan krijg ik de pagina waar KPN boven staat en begint één Super WIFI blauw te knipperen.

WE620242 staat als model wanneer ik het scan.
 


 

 Dus het kan wel heel vreemd zijn met het feit dat de beide wachtwoorden precies hetzelfde staan op beide wifi versterkers. Het begint er voor mij op te lijken dat of ik gek ben en jullie de gek aan steek, of jullie mij de gek aan steken aangezien dit een forum is. Niet verkeerd bedoelt.
De wifi's zijn allebei hetzelfde.
Het admin password is op beide hetzelfde.
Op resetten reageren ze niet.
Wanneer ik ip adres in typ en eentje blauw gaat knipperen ( dat varieert elke keer dat ik het modem opnieuw opstart want gisteren was het de versterker die aan de lan zit en vandaag de versterker die niet aan de lan zit.
Op beide ip adressen waar wifi versterker Arcadyan WE620242 voor staat en wanneer ik die in typ reageert dezelfde versterker die dus elkaar afwisselen waardoor ik me afvraag welke dan nou de versterker is die “de leiding”heeft.
Dus het zal wel weer aan mij liggen, het is een raar verhaal, maar echt waar.
Jij vindt het misschien vreemd, ook met de admin passwords die hetzelfde zijn en wanneer ik het ip adres gebruik en het ww dat op de achterkant sta intyp en niet in kan loggen omdat dan het pw niet schijnt te kloppen. Maar mij begint dit nog veel meer te vervelen.
KPN wil van alles, doet vanalles, verandert van alles, maar wanneer je erdoor in de shit komt dan moet je voor 75 euro een monteur laten komen of uren lang zitten typen op een forum en geen oplossing vinden terwijl mensen die er waarschijnlijk verstand van hebben, je niet kunnen helpen omdat, zoals met de passwords het bij mij hier wel weer heel wonderlijk is terwijl ik de waarheid typ :-) 
Hartstikke bedankt dat je ( sorry dat ik u vergat, maar je hoeft mij niet aan te spreken met u hoor 🙂 ) me probeert te helpen, maar ik ben alles al bij langs geweest. Inloggen wil niet, passwords zijn hetzelfde, password is niet goed, ander password heb ik niet, resetten wil niet en elke keer knippert er  niet dezelfde wanneer ik het ip adres in typ op de KPN pagina met admin etc er op. Wanneer er een ander ww in staat dan heb ik geen idee welke en wie het er in heeft gezet. Ik ga geen foto maken van beide super wifi 2.0 versterkers om je aan te tonen dat het echt allebei precies dezelfde admin passwords zijn omdat dit een forum is, maar ik zweer je dat het echt waar is.
Trouwens: de versterkers werken wel, want mijn mobiele en de laptop die ik nu gebruik werken er wel op. De samsung tv's en de xbooster stofzuiger doen het daarentegen dan weer niet en dat is de reden waarom ik dus 2.4 op die versterkers aan wil zetten. 
Maar goed, wanneer je niet in kunt loggen dan wordt dat moeilijk. 


Welk modem heeft u? De Experiabox v10?

En gebruikt u de thuis app op de smartfoon? 


Goedenavond Nick83

Ik gebruik inderdaad Experiabox v10

En gebruik de KPN thuis app op mijn mobiele telefoon.

Mocht je antwoorden met geavanceerde instellingen, dan kom ik op de ZTE  pagina met wederom admin/password en ook daar kom ik niet verder omdat ik het wachtwoord niet weet.
Maar na wat zoeken heb ik op die app dus wel het wachtwoord gevonden :-) 
Maar dan heb ik een vraag.
Hoe zet ik 2.4Ghz aan zodat ik de apparaten die worden afgewezen, wel kan laten accepteren door de super wifi 2.0? 


 

 


Goedenavond Nick83

Ik gebruik inderdaad Experiabox v10

En gebruik de KPN thuis app op mijn mobiele telefoon.

Mocht je antwoorden met geavanceerde instellingen, dan kom ik op de ZTE  pagina met wederom admin/password en ook daar kom ik niet verder omdat ik het wachtwoord niet weet.

 

 

Het is een behoorlijke soap serie qua paswoorden. Toch lijkt het erop dat door het gebruik van de KPN thuis app er inlog paswoorden op de apparatuur terecht is gekomen. Die thuis app kan namelijk zowel de v10 als wel de superwifi bedienen.

Het is toch zaak (als u er tenminste nog zin in heeft) om alles in delen af te pellen en te isoleren. De thuis app zou ik hier even niet meer bij betrekken. De v10 kan apart gereset worden en hierop zou je dan weer moeten kunnen inloggen zonder paswoord waarna er direct gevraagd wordt om er 1 te zetten. De superwifi,s zoals eerder gezegd resetten en isoleren van elkaar en met 1 aangesloten via ethernet beginnen en via de browser apart aankiezen.


Goedenavond Nick83

Ik gebruik inderdaad Experiabox v10

En gebruik de KPN thuis app op mijn mobiele telefoon.

Mocht je antwoorden met geavanceerde instellingen, dan kom ik op de ZTE  pagina met wederom admin/password en ook daar kom ik niet verder omdat ik het wachtwoord niet weet.
Maar na wat zoeken heb ik op die app dus wel het wachtwoord gevonden :-) 
Maar dan heb ik een vraag.
Hoe zet ik 2.4Ghz aan zodat ik de apparaten die worden afgewezen, wel kan laten accepteren door de super wifi 2.0? 


 

 

Ok de superwifi is dus gelukt. Hierin zit een extrawifi optie. Hiervan alleen de 2.4Ghz aanzetten en de standaard naam kiezen en bijbehorend wifi paswoord of eigen instellingen maken. Dan met de smartphone verbinding maken op dit nieuwe 2.4Ghz wifi netwerk en dan proberen de apparatuur hierop te koppelen die dwars ligt.


Nogmaals goedenavond Nick,
Ik ben ingelogd, heb de oplossing gevonden omdat dat mij werd uitgelegd in een andere topic, maar ik dat niet kon doen wegens het wachtwoord,

Ik heb het 2.4 Ghz netwerk nu aan staan en hoop dat ik morgen de apparaten nu wel toe kan voegen.

Hartstikke bedankt voor je tijd en geduld :-) 


Ja…

Ok…

Ontwikkelingen…

Op de Experiabox v10 logt u de eerste keerin zonder wachtwoord. Daarbij moet u zelf vervolgens een wachtwoord verzinnen en 2 maal invoeren. 

Maar de Experiabox v10 doet niet mee met WiFi. Als het goed is staat WiFi uit op de Experiabox. 

Dus wat betreft WiFi heeft u niet te zoeken op de Experiabox v10.


Dan de SuperWiFi's. Hierop zit in het menu een optie "Extra WiFi". Hiermee kunt u een 2de WiFi netwerk maken. Dit kunt u zo instellen dat da alleen 2,4 Ghz is.


Yep,

 

Ik heb nu het extra 2.4 GHZ netwerk aangezet en aal ingelogd met de telefoon.

Dat werkt dus,

Maar ik heb geen zin meer om nu nog met die stofzuigers bezig te gaan :-D 


Yep,

 

Ik heb nu het extra 2.4 GHZ netwerk aangezet en aal ingelogd met de telefoon.

Dat werkt dus,

Maar ik heb geen zin meer om nu nog met die stofzuigers bezig te gaan :-D 

Morgen weer een dag. Succes.